TurboKnut Skrevet Desember 13, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Ikke ødlegg denne tråden med å komme med historier om den og den som gjorde det og det, og ikke ble tatt.... Dvs at du ikke EGENTLIG har lov å "cruise" rundt med prøveskilter og full bil en lørdagskveld, - ei heller har lov til å kjøre med "ikke godkjente biler" (ex. Skyline), kjøre med henger med bil med prøveskilt, bruke bilen som "vanlig" med klistremerker osv. Praksis og spissformulering er to forskjellige ting - og jeg tror vel at om en ikke direkte provoserer så går det meste glatt om en blir stoppet for kontroll. Jeg har blitt stoppet MANGE ganger i kontroll når jeg har kjørt med prøveskilt og det har aldri vært noe problem så lenge jeg har vært innenfor området. Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Desember 13, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2003 Stor takk til deg TurboKnut! :D Da fikk jeg vite det jeg var ute etter, og kanskje andre her inne også? :) Er med på det du skriver om spissformulering og praksis, tror heller ikke at det vil by på problemer dersom du ikke provoserer. Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vantage Skrevet Desember 14, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2003 uansett, har jeg fått inntrykk av, iallefall her i byen, at politiet sjelden kjenner til reglene for bruk av kjennemerke.. kjørte forresten herfra til Kristiansand + retur, bil med prøveskilt og bilhenger. (=ca 60mil) uten at noen virka som dem brydde seg om det. Spm hvis du bryter reglene for kjøring med prøveskilt, er ikke hva du blir stoppa for, men hvem du møter. Tar du en god tone og spiller stokk dum, går det som regel greit. Det som ikke er greit, er at forsikringa ikke gjelder hvis du har brutt reglene :rolleyes: Siter Jeg har mange biler, men de forbanna signaturreglene forhindrer meg å skrive dem ned!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg