Gå til innhold

Problemer med døra: vil ikke lukkes i kulda.

Ranger emnet


Zythius

Anbefalte innlegg

I det siste har sentrallåsen blitt litt treg og "dørlåsen" har hengt seg opp. Sentrallåsen bruker lang tid på å låse opp når bilen er kald (uten at dette er noe kjempeproblem, så lenge den fortsatt låser opp). Enda verre er det at døra ikke vil holde seg stengt når jeg slenger den igjen. Jeg må sitte å holde i den de 15 første minuttene til den tydeligvis blir varmet opp nok til at den låsebolten fungerer igjen. Jeg er ikke noe flink til å forklare, men i selve døra er det jo en "lås" som skal sørge for at døra kniper seg fast, selv om den ikke er låst i tradisjonell forstand.

 

Noen gode ideer om hvordan jeg skal fikse dette? Eventuelt noe jeg må bytte?

 

Bilen er en 1992 Audi 100 sedan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker nok om låskassene som sitter på siden av hver dør.

Disse får vel endel smuss i oppfettingen, evt går tom for fett, og blir brått treige etter en stund.

 

Så du kan jo prøve å få de "renset" og fettet opp, eller vurdere ny(e). :)

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukk av låsekassene på hver side, skru de fr ahverandre, gjør de helt rene, og smør godt inn med fett igjen! De fryser fast som regel. Nytt fett og reine låser gjør susen! Gjort det på begge bila mine.

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førerdøra mi går ikke igjen hele tiden. Den går i lås på et spesielt hakk, men den er fortsatt ikke helt igjen liksom. Prøv å sleng den igjen forsiktig. Ellers kan du slenge den igjen, og om du har samme problemet som meg att den bare låser seg i ett vist hakk, dra den inn til den kommer helt igjen, bruk litt styrke og DRA den på plass :) Funker alltid å smøre på universal olje på låsen for meg, men er veldig frustrerendest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags fett snakker vi om?

 

Er det forresten noen andre ting jeg burde sjekke mens jeg har av dørtrekket?

 

Jeg pleier å bruke G-403 på det meste av bevegelige deler. Funker fett :) Universalfett fra biltema funker sikkert også. Andre ting du kan se etter er korrusjon/rustdannelser.

[Audi 90 Sedan 88 2.3 10v Q] [Audi 100 Sedan 94 2.5 TDi]

[Audi S2 Sedan 94 2.2 20v TQ] [Audi S6 Avant 96 2.2 20v TQ]

[Audi A8 Sedan 95 2.2 20v TQ]

X:[Audi 100 Avant 93 2.3 10v Q][Audi 80 Avant 95 2.0][Audi S4 92 2.2 20v TQ][Audi 100 94 2.5 TDi]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår