Gå til innhold

Min E30 325i ! fixing påbegynt !

Ranger emnet


RichiRich

Anbefalte innlegg

altid kjedelig med ny bil og finne feil hele tiden kjenner igjen den. men ikke bli overaska over hva folk kan finne på. på min hadde dem sveisa fast foringene i bakstillinga :S wtf hehe

 

hadde kjøpt nye demper og fjerder jeg vist ikke det som sitter på er "nytt".

Bmw 318D 2010 4D 

Bmw 520i 2000 Stv. (solgt)

Bmw 320i 4D 96 m-tech (solgt)
Bmw 318ic 03 (Solgt)
Bmw 318 is 95 (solgt
Bmw 518 i 84 (solgt)
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 148
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

altid kjedelig med ny bil og finne feil hele tiden kjenner igjen den. men ikke bli overaska over hva folk kan finne på. på min hadde dem sveisa fast foringene i bakstillinga :S wtf hehe

 

hadde kjøpt nye demper og fjerder jeg vist ikke det som sitter på er "nytt".

 

litt eller :p

 

ringte BMW verksted i dag, de ba meg sjekke etter lambda-sonde for å finne ut om jeg må ha katalysator :) jekker opp bilen i dag og sjekke hvordan det ser ut..

men hvordan blir det å få godkjent selv-sveisa eksos ?

eller må jeg kjøpe mellom-potte og bakpotte med papirer ?

ellers har jeg tenkt å bare kjøpe fjærer for vintern, forslag til hvordan senk jeg kan bruke om vintern ?

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt eller :p

 

ringte BMW verksted i dag, de ba meg sjekke etter lambda-sonde for å finne ut om jeg må ha katalysator :) jekker opp bilen i dag og sjekke hvordan det ser ut..

men hvordan blir det å få godkjent selv-sveisa eksos ?

eller må jeg kjøpe mellom-potte og bakpotte med papirer ?

ellers har jeg tenkt å bare kjøpe fjærer for vintern, forslag til hvordan senk jeg kan bruke om vintern ?

 

Bare avgasser og db er i henhold så skulle vel det gå helt fint. Kan ikke skjønne noe annet.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i kveld har jeg brukt tiden på litt stereo mekking :)

lodda som en gal i og med at smartingen som har drivi på med greiene før har kobla så fint :p men det fungerte på første forsøk, dog det bråker litt :( ble litt for kaldt i garasjen til nabo'n, så titter vel på det i mårra, se om man får vekk støyen :)

 

ellers er jeg på utkikk etter fjærer for vintern (med lite senk helst :p blir litt for lavt med 60 senk foran ;( )

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

våkna tidelig kl er 11 man hehe få se noen bilder inni bilen a sterio osv. ogsån annlegg har du i bilen.

 

var egentlig våken før, men orka ikke gå ut så tidlig :p

bilder av stereo kommer, har pioneer spiller (husker ikke hva den heter), pioneer 12" baki, også et par 6x9 i hattehylla som lå der når jeg kjøpte bilen.. er ikke noe kjempegreier akkurat, skal moddes når jeg er ferdig med det som trengs for å få bilen i den stand jeg vil ha den :p

 

har forresten også et problem med støy fra stereoen (spillern)..

Kan det ha noe med spenning å gjøre, har en mistanke om at det er for lite spenning ute å går, og at det har ødelagt en slags jordings greie i spillern.. noen som veit ?

har ikke fått målt spenninga, da jeg ikke finner volt-meteret :p

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med ny bil. må nesten si at skal det vær noe annet en m-teck så er seidl fronten den eneste. er det uling ved turtall. skurring fresing når du bare har på tenninga? smelling når du skrur på lysa og slik. pioneer spiller du har eller? på min var det en jordsikring på en linjeutgang som gikk. da uler det. sendte inn spillern min på service og betalte 4-500kr så var det i orden. men trikset er å legge opp lik jording til spiller som til forsterker. så vist du har et jordingspunkt bak i bagasjen eller sikkert på din tar du det vel rett fra batteriet. så trekk en ny jordingsledning fra batteriet og til spilleren + jorde ramma til spilleren. det var vertfall det jeg fikk tips om fra pionner service senteret.

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grattis med ny bil. må nesten si at skal det vær noe annet en m-teck så er seidl fronten den eneste. er det uling ved turtall. skurring fresing når du bare har på tenninga? smelling når du skrur på lysa og slik. pioneer spiller du har eller? på min var det en jordsikring på en linjeutgang som gikk. da uler det. sendte inn spillern min på service og betalte 4-500kr så var det i orden. men trikset er å legge opp lik jording til spiller som til forsterker. så vist du har et jordingspunkt bak i bagasjen eller sikkert på din tar du det vel rett fra batteriet. så trekk en ny jordingsledning fra batteriet og til spilleren + jorde ramma til spilleren. det var vertfall det jeg fikk tips om fra pionner service senteret.

 

tipper det er problemet ja.. kan hatt noe med kræsjen å gjøre ? :p samma spillern som sto i cæb'en :D

det er så mye lyder at jeg blir kvalm :hvaskjera

er uutholdelig å sitte i bilen når den går med spillern på :o

spillern er jorda i toppen på dempern foran, forsterkeren er jorda i batteriet såvidt jeg husker (en kompis som drev i bagasjen mens jeg plukka ut interiør for å legge kabler :p).. men liker ikke helt at jordinga ligger stripsa til kabler som går gjennom strøm-polen foran :chairshot

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at det skjedde på min var at ene høytalern min i hattehylla på e36`n(r.i.p) jeg hadde ikke var skrudd fast. men bare lå nedi hullet der, så var det vinter og fint sladdeføre. fikk en kontra som var litt hard da flytta høytalern seg litt og høytlaerkablene kom borti stålet i hattehylla. skal ikke mye til.

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at det skjedde på min var at ene høytalern min i hattehylla på e36`n(r.i.p) jeg hadde ikke var skrudd fast. men bare lå nedi hullet der, så var det vinter og fint sladdeføre. fikk en kontra som var litt hard da flytta høytalern seg litt og høytlaerkablene kom borti stålet i hattehylla. skal ikke mye til.

 

ohh.. det er såpass ja.. heheh.. tipper jeg har samme problemet ja :p så da er det linje-utgangen på spillern da ?

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligens. men er bare ne slags sikring mellom - på linjeutgangene til - banen på printkortet inne i spillern.

hvordan gikk det med oppgjøret for caben? fikk du igjen mye?

[08] bmw e91 318d til salgs

-x- 99 bmw e46 320i (solgt)

-x- 93 Bmw e36 318is (solgt)

-x- 85 audi 90 2,0 5e (solgt)

-x- 86 golf2 1,8 gl (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

muligens. men er bare ne slags sikring mellom - på linjeutgangene til - banen på printkortet inne i spillern.

hvordan gikk det med oppgjøret for caben? fikk du igjen mye?

 

hørtes morsomt ut, får be en kompis se på det :p

det gikk greit det, 2uker, så var penga på konto :) 60k

[ ]1989 BMW E30 325i Sedan

[X]1988 BMW E30 320i Cabriolet(VRAK)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår