Gå til innhold

Lakke bakrutesenker i plast

Ranger emnet

turbotom

Anbefalte innlegg

Jeg fikk lurt til meg en billig bakrutesenker av en kamerat, til min passat 3B.

Dette er av typem rieger,og er vel av plast tror jeg? Jeg har null kompetanse på plast/glassfiber eller lakking.

Men jeg kjøpte lakk på sprayboks med riktig fargekode og en boks med klarlakk, samt en plast-primer på boks.

Etter et mislykket forsøk, har jeg nå pusset ned og tenkte jeg skulle til på nytt, men hvordan skal jeg gå fram?

Hvor lenge skal hvert enkelt lag med lakk tørke før det kan legges på nytt? Og hvor lenge skal lakken tørke før jeg kan legge på klarlakk?

Som dere ser så er jeg helt grønn på dette, og litt tips hadde vært supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg på plast primeren som ett tynt slør å vent til den er tørr, det ser du når det ikke blir noe forskjell om du blåser på den ;) Så legger du på en non sanding grunning, får god heft og bedre underlag å lakke på, å lar denne bli matt, så på med farge, vente til den er matt, å så klarlakk!

husk å slip plasten med p1200 da, ungår sliperiper og at plaster reiser seg ;)

MEN, nå er dette sprayboks, å spraylakk er så jævla tynna, så må sikkert ha flere strøk klarlakk, å kansje farge og får og oppnå en "my" tykkelse som gjør at dette holder en stund ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg på plast primeren som ett tynt slør å vent til den er tørr, det ser du når det ikke blir noe forskjell om du blåser på den ;) Så legger du på en non sanding grunning, får god heft og bedre underlag å lakke på, å lar denne bli matt, så på med farge, vente til den er matt, å så klarlakk!

husk å slip plasten med p1200 da, ungår sliperiper og at plaster reiser seg ;)

MEN, nå er dette sprayboks, å spraylakk er så jævla tynna, så må sikkert ha flere strøk klarlakk, å kansje farge og får og oppnå en "my" tykkelse som gjør at dette holder en stund ;D

OK! Takk for gode råd!! :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider