mazdafreaks Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Hei er det noen så vet hvordan man resetter servise varslern i en passat 3bg, har hatt servise på den selv, pga er så steike dyrt å la andre gjøre det,, hvorfor betale for noe man utførere bedre selv, (bytter olje hver 5-6000km) Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 husker desverre ikke prosedyren,men den har sikkert noen andre her. når du har service,hva kontrollerer du da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet November 15, 2008 Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 Hei er det noen så vet hvordan man resetter servise varslern i en passat 3bg, har hatt servise på den selv, pga er så steike dyrt å la andre gjøre det,, hvorfor betale for noe man utførere bedre selv, (bytter olje hver 5-6000km) Resetting the service interval display "service OIL" is shown on trip recorder display. - Switch ignition off. - Press the "trip" reset knob and switch ignition on (while the "trip" reset knob still is down). - Release the "trip" reset knob. - Turn clock adjusting knob to right. (If instrument cluster has an analogue clock, pull adjustment knob out) - Service shown on trip recorder is reset and three dashes (---) appear on display. - Switch ignition off. (Switching ignition off cancels display for service) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet November 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 15, 2008 husker desverre ikke prosedyren,men den har sikkert noen andre her.når du har service,hva kontrollerer du da? Bytter oljer, filtre ,bremsevæske om det er på tide, sjekker bremser og smører opp, alle lys går eg over, men det sjekker eg ofte ellers så det trenger eg ikke på min hjemmeservise, sjekker også alt jevnligt, så en servise er igrunn olje og filtre, bremsene sjekker eg å smøre hver dekkbytte,Drivmansjetter osv sjekkes hver gang eg har servise eller er under, frostvæske blir kontrolert ett par ganger i året (ikkje nivå det sjekkes hver gang eg peiler olje minimum en gang i uken) , og byttes minimum engang i året sammen med bremsevæske, så eg tror eg faktisk sjekker alt man bør. og oftere enn en servise til 6-7000kr,, Har iallefall like mange pungt som en servise interval har,, om ikke flere, regreima titter eg også på i blandt, en som har kun bilhobby og bryr seg titter ofte innom å sjekker jevnligt, bytter olje på hver 5-6000km.. enda man blir frarådet det av de som driver servise, men har bare god erfaring med ny olje.. Hjulagre osv sjekkes også ved hjulbytte, og hører ofte på sikkerhetsbelte om det er noen mer rumling i chassiet,, Skal sjekke denne reset i morgen,, takker for svar. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Finn- Skrevet November 17, 2008 Rapporter Share Skrevet November 17, 2008 høres bra ut :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet November 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2008 høres bra ut :) Jepp kødder ikke med sikkerheten, funket foresten denne reset.. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg