Gå til innhold

Hull i blokka - Hvordan fikse?

Ranger emnet


OLEZZ

Anbefalte innlegg

Hey.

 

Det har seg slik at jeg har et hull i blokka (1.5cm diameter), etter det har vært en nippel montert der (oljeretur til turbo).

Den nippelen skal bort, og jeg lurer på hvordan jeg skal tette det hullet som blir igjen.

Jeg antar blokka er av støpegods. Det er ihvertfall ikke alu. Den tilhører en 1993 BMW 325 (M50 motor)

 

Planen min er å sette inn en form for plugg, og smøre på godt med stål epoxy. Vil dette holde? eller må det sveises? Jeg har ingen kompetanse til å sveise blokk, derfor skulle jeg gjerne hatt en metode uten å sveise.

 

Nippelen som var der kunne jeg lett nappe ut med hånda, da den bare satt feste med silikon, og det har holdt ett helt år uten problemer.

 

Jeg vil ha det ganske bombesikkert.

 

Legger ved bilde av hullet.

 

http://www.2shared.com/file/4275592/2e968e93/DSC00420.html

1993 BMW 325 Turbo Intercooler

 

1986 BMW E28 525i | 1988 740 Turbo Intercooler

 

1986 BMW E30 316i | 1979 244 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål til hvis noen kan. Skal borre opp et hull i bånnpanna, og sveise på et rør til oljeretur.

 

Bunnpanna er av alu-legering. Hvordan er det å sveise i?

Har et vanlig mig apparat bare.

1993 BMW 325 Turbo Intercooler

 

1986 BMW E28 525i | 1988 740 Turbo Intercooler

 

1986 BMW E30 316i | 1979 244 DL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EEEEE....

Bare et lite hint... Det å sveise alu, som har vært i kontakt med olje over legere tide er alt annet enn enkelt. Oljen trekker inn i aluminiumen.. Og et blir et helvete og få det lappet sammen skikkelig igjen.

Har en god del erfaring med bunnpanner og toppdeksler..

Paal C.

Ram SRT 10 "Lekebil"

Ram 2500 Heavy Duty "Arbeidshest"

http://www.HPComposites.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår