Gå til innhold

Dekktrykksensor og ettermarkedsfelger - Mini R56

Ranger emnet


sap_2000

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har en 2007 Cooper R56 med dekktrykksensor i kjørekomputeren.

 

Er nå på jakt etter vinterhjul og felger (som ikke er lett å få tak i med riktig inpress!).

Hvordan blir det da med dekktrykk-kontrollen med felger som ikke har sensor??

Vil man få feilmelding i displayet som står hele tiden samt alarm hver gang man starter opp??

 

Har gått gjennom menyen, og der kan dekktrykket re-settes, men funksjonen kan ikke skrues av??

 

Noen her med R56 og uoriginale felger som kan opplyse om hvordan det fungerer??

 

Takker!

 

IMG_2812.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Ingen med R56 som har kjøpt uorginale felger her på forumet som kan si om det blir leven med dekktrykkontrollen eller ikke??

 

Jeg kan ikke se selve trykket i computeren. Kun en funksjon, og det er "store tyre pressure". Ingen funksjon for å deaktivere...

 

Ellers sliter jeg litt med å finne vinterfelger...

Dvs. dekkpusherene finner mange felger de vil selge meg, men de har alle sammen inpress på 35-38 mm. og desuten ulovlig. Orig. ET er 50 mm og jeg er ikke hygen på vinterfelger som bygger såpass mye mer ut med de ulemper det medfører mtp. på sporing, mer følsom for risting og mer dritt som blir slengt utover sidene på bilen.

 

Så noen som vet om eller kan anbefale noen 16 toms felger med 4-100 boltsirkel med inpress på 45-50 mm., så blir jeg glad :well:

 

Eneste jeg har funnet så langt er Rondell 0201 på finn.no som selges av dekkshop.no

ET på 45 mm som er midt i blinken men prisen er relativt stiv med 11.000,- med 195/55-16 Hakka R dekk.

Men felgen er fin, men før jeg bruker 11k på vinterfelger vil jeg gjerne forvisse meg om dette med dekktrykkvarslingen. Noen som kan hjelpe??

 

Rondell 0201 (bildet viser 17")

22_-1156849613.jpg

 

22_1311825182.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke vilke felger og dekk du vil, sitter ikke noe hokkus pokkus i felg eller dekk.

Systemet virker via abs sensorene som måler vor stort hjulet er. det er forsjell på felgene til "gamle" og nye mini. forsjell på diameteren på boltene vertfall så de felgene går som regel ikke om verandre. mener det er tynnere bolter på R53

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens.

 

Fant ut av dette med dekktrykket på denne siden som har oversikt over alt som er verdt og vite om dekk og felger til Mini I og II.

 

Det går et skille ved Aug 07 på dekktrykksensoren.

Før Aug. 07 har ABS sensor basert måler som flere av dere sier, mens modeller etter Aug 07 har måler monter inne i felgen.

Vår bil er fra Mars 07 så da bør den nok ha ABS-basert system.

 

Forskjellen på boltene er at R56 har M14 x 1,25 mens de tidligere utgavene har M12 x 1,5.

Org inpress på R56 er 51 mm.

 

Fant noen andre felger med godkjent inpress i dag.

SVF Alaska fra Martin's 7x16 ET 45.

 

Tilbudene jeg fikk var 9.109,- hos Vianor med 195/55-16 Hakka R og 11.000,- hos Dekkmann med Goodyear ice navi II 195/55-16.

Tror det blir handel hos Vianor da de er best på pris samt at jeg er meget fornøyd med Hakka R dekkene jeg har på den andre bilen...

 

Hva synes dere? Grei og streit nok som vinterfelg?

 

SvF_Alaska.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg merke til dette:

 

In August 2007 the Tire Pressure Monitor System for SOME MARKETS switched from indirect monitoring (using data from the ABS sensors) to direct monitoring (using data from sensors inside the wheels at the base of the valve stem).

 

Biler levert i norge kommer med dekktrykk overvåkning via abs system.

# 1996 940 herregårdsvogn

# 1969 Amazon 122S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår