Keyakoo Skrevet November 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Er det en gammel Sony, har den en liten mikroskyvebryter på siden av chassiet som sier Ign. On/Off eller noe sånt... Har undersøkt spilleren fra topp til bunn, høyre og venstre ig i alle kroker, men kan ikke se noe slikt på den. Er da bare å bytte om på gul å rød kabel.. Er jo ferdig stikk på ledningsnettet til spilleren!! Og dette vil altså ikke grille spilleren om det skulle være feil? Skal prøve å bytte om på rød og gul (om det ikke griller da), om det ikke hjelper, skal jeg prøve å holde inne off-knappen (jaaada, jeg gremmes fremdeles over at jeg ikke tenkte på noe så elementært...). Kverkes batteriet igjen må vi nok finne på noe mer drastisk ;) Og forresten, tusen takk for all hjelp! :D Elsker bilforumet, har lest tråder i timesvis her nå... ^^ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiMixx Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Greit, e ska ikke vær sta.. E bare skrev korsen e ha koble opp de spillerene jeg har koblet opp, sa alldri noe om at han MÅTE koble da sånn? Skrev vel også tilfeldigvis at han kunne måle seg frem? JA! Men vil bare si at når noen kommer å sier at e ikke har peiling på stereo/annlegg da kjenn e da koka.. angry2 EJeg kan mitt om annlegg, men jeg går ikke rundt å skrytt om da, som noen gjør... KREMT!!! Siter Ford Escort 1.6 GL 1986-modell -(ANGRET BITTERT AT DEN BLE) SOLGT- Mitsubishi Lancer 2.0 GL 1994-modell -(VEEEEEEEEEEELDIG GLAD DEN ER) SOLGT- VW Passat 1.9 TDI Comfort -(FORNØYD) INNEHAVER- Selger masse deler fra den, ta kontakt ;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Har du mulit-meter, eller noe apparat for å måle strøm? Er litt uenig at rød er styre-strøm og gul er konstant-strøm, men kan være jeg tar feil... Men uansett, det finner du ut av hvis du har et volt-meter, du finner først en plass det er minus. Så lar du først tenninga være av, så prøver du å finne konstant-strømmen i enten gul eller rød ledning. Mener på det skal være den røde som er konstant-strøm, men kan ta feil. Så setter du på tenninga i første hakk, trenger ikke slå på motoren, test om den ledningen som ikke var strøm i, er strøm nå. Prøv å slå av tenningen og kanskje dra ut nøkkel (enkelte biler slår ikke av styre-strømen helt selv om du slår av tenningen), da skal det ikke være strøm. Hvis dette stemmer, så har du funnet styre-strøm også. Finner du ikke styre-strøm, gjør du det enkelt å koble deg opp på et strøm-kilde inne i bilen som kommer på når du slår på park-lysene f.eks sigerettenner-uttaket. BAre husk å slå av parklysene når du forlatter bilen ;) -Konstant-strøm er fra batteri (12-14 volt når bilen er i gang. -Styre-strøm er den strømmen som kommer på når f.eks tenning slås på i første eller andre hakk. ca 3-5 volt. hehe... måtte flire litt når jeg så denne:) viste ikka at eldre fiat uno hadde CAN-BUS..hehe... 3-5 volt er vel kanskje litt lite... Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeVille Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Skal prøve å bytte om på rød og gul (om det ikke griller da) Begge skal ha 12v, så du har ingen grunn til å være nervøs for grillkveld. :) Siter "Who are you and why should I care?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 14, 2008 Rapporter Share Skrevet November 14, 2008 Har undersøkt spilleren fra topp til bunn, høyre og venstre ig i alle kroker, men kan ikke se noe slikt på den. Og dette vil altså ikke grille spilleren om det skulle være feil? Skal prøve å bytte om på rød og gul (om det ikke griller da), om det ikke hjelper, skal jeg prøve å holde inne off-knappen (jaaada, jeg gremmes fremdeles over at jeg ikke tenkte på noe så elementært...). Kverkes batteriet igjen må vi nok finne på noe mer drastisk ;) Og forresten, tusen takk for all hjelp! :D Elsker bilforumet, har lest tråder i timesvis her nå... ^^ Er vel litt enklere å sjekke off knappen FØR du bytter om på ledninger, eller?? Siden det står i manualen, at det er slik du skrur den av ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Keyakoo Skrevet November 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Ble fri for strøm igjen i dag... Prøvde å bruke offknappen, men slukte visst strøm da vettu. Har sjekket ledningene, og mine mistanker var riktige. Begge gikk til konstant strøm. Har nå lagt en ny ledning som stenger av anlegget med tenningen, så vi får se hva som skjer nå... Tok av laderen på fredags ettermiddag, kjørt en del til den i dag bare ikke ville mer. Begynner å lure på om det er batteriet nå jeg. Skal sjekke syrenivå når det er ladet igjen. Og forresten, ja det lader med 14v, så det er ikke dynamoen... Hva tror dere? Holder det å legge opp ny kabel som stenger anlegget med tenninga, eller er det mest sannynlig batteriet? Eller noe helt annet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 16, 2008 Rapporter Share Skrevet November 16, 2008 Ble fri for strøm igjen i dag... Prøvde å bruke offknappen, men slukte visst strøm da vettu. Har sjekket ledningene, og mine mistanker var riktige. Begge gikk til konstant strøm. Har nå lagt en ny ledning som stenger av anlegget med tenningen, så vi får se hva som skjer nå... Tok av laderen på fredags ettermiddag, kjørt en del til den i dag bare ikke ville mer. Begynner å lure på om det er batteriet nå jeg. Skal sjekke syrenivå når det er ladet igjen. Og forresten, ja det lader med 14v, så det er ikke dynamoen... Hva tror dere? Holder det å legge opp ny kabel som stenger anlegget med tenninga, eller er det mest sannynlig batteriet? Eller noe helt annet? At begge ledningene gjekk til batteriet, sa eg for 4 dager siden;) Og du bør sjekke batteriet ditt ja. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.