Gå til innhold

Tenningsystem for forgasserturbo

Ranger emnet


bjarne

Anbefalte innlegg

Er samme vaccumklokka som på b19, bare at man skal bruke det ene av de to tilkoblingene om man går for ei slik klokke. Den koblinga som blir nærmest fordeleren skal ikke være i bruk.

 

Uansett, det enkleste er å få tak i ei slik vaccumklokke å montere den på tenningssystem fra b230E f.eks..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter som jeg har lest meg frem til, ble AT-fordeleren levert med kun en tilkobling på vaccumklokka.

 

AT-fordeleren er jo stiftstyrt mens E-fordeleren er elektronisk styrt.. Mange som kjører med E-fordeler på AT-motorer. Så det må jo være en grunn til det siden de fleste gjør det enn å bruke en orginal at-fordeler..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El.tenning er greit for ettermontering,spes på en gasserturbo. Minimalt med jobb

F.eks b21Et tenning som er laget for turbo!

 

Noen fordeler:

-El tenning har ingen slitasjedeler og krever et minimum av vedlikehold

-tenningstidspunktet holder seg konstant

-Optimal ytelse ved lave turtall og 30000gnister/min. som sørger for at tenningen henger med på høye turtall

-Optimal lukkevinkel uansett turtall

-Liten innbyrdes tenningstidsforskjell 0,3 grader mot 1 grad ved vanlig stifttenning

 

Stift tenning er ikke så glad i mye turtall,høyt sylindertrykk!

 

Er jo ikke noen vits i å sette i digital tenning med hjerner og en haug med ledninger osv. når du skal kjøre med gasser uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår