Gå til innhold

Hva kan være problemet?? Dauer bare plutselig...

Ranger emnet


sirsmokealot

Anbefalte innlegg

noen som har hatt samme problemet?:confused: den starter men høres ut som om automatchoken ikke vil slå seg av så den går på rundt 1800 og 2000 på tomgang, men når jeg skal kjøre så kan det ta alt fra 1min til et par timer før den bare plutselig dør akkurat som om strømmen blir kutta eller no. og da kan jeg stå å slite me å få start lenge så plutselig starter den igjen. sånn er den stort sett hele tia. virker ikke som om den blir drukna, virker mer som det blir slått av tenning.. :wonder: blir veldig glad vist det er noen som kan fortelle meg hva problemet kan være:drunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forgasser motor det er snakk om?

En kamerat har akkurat samme problemet, men far som er bilmekaniker mener problmet kan ligge i forvarmings systemet, enten er det noe galt med røret fra manifoilen eller vakum styrigen.

 

Spennende å se om noen andre har en løsning på dette!

 

jepp forgassermotor ja.. ja håper det er noen som har peiling på hva jeg skal gjøre, gir beskjed så fort jeg vet hva det er sånn at de andre som sliter me det samme kan prøve det samme:respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å få ordna med et bilde jeg vettu.. men den ledningen jeg hadde problemer med, er en som går til forgasseren. vet ikke helt funksjon men den lå ihvertfall såpass nære eksosmanifoilen at isoleringa hadde smelta også når jeg ga gass litt hardt så datt den borti forgasseren som ga den jord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som det også kan være er at den et en slange som henter varm luft i fra eksos manufoilen er borte eller gåen. har vært borti noen golfer som fryser i forgasseren.

 

da har eg byttet/teipet den slangen å det har virket fint siden. men eg vet jo ikke om det er det som er ditt problem.

men et tips som kan være problem om vinteren.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den slangen ligger å fra eksos manufoilen på høyre side av motoren. (din venstre når du ser nei i motoren) å går frem til ca rett ved dynamo.

altså luftfilteret går jo ned over mot høyre (venstre for deg) å på enden stikker det en tut som det kansje står en slange på (som skal ut i hjulbuen). rett før den tuten er det en tut/bend på undersiden å der skal det en slange inn på å bak til manufoilen.

golf2 syncro med 1,8 20v turbo.

golf2 vr6 turbo

bora 1,9tdi

vw lt bilbergningsbil

vw transporter tdi arbeidsbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
den slangen ligger å fra eksos manufoilen på høyre side av motoren. (din venstre når du ser nei i motoren) å går frem til ca rett ved dynamo.

altså luftfilteret går jo ned over mot høyre (venstre for deg) å på enden stikker det en tut som det kansje står en slange på (som skal ut i hjulbuen). rett før den tuten er det en tut/bend på undersiden å der skal det en slange inn på å bak til manufoilen.

kan den gjøre sånn at turtallet ligger på nesten 3000 omdreininger på tomgangen å? nå har den vel egentlig vært grei å ikke stoppa for meg på lenge, men turtallet er veldi plagsomt da... noen som skjønner seg på det her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan den gjøre sånn at turtallet ligger på nesten 3000 omdreininger på tomgangen å? nå har den vel egentlig vært grei å ikke stoppa for meg på lenge, men turtallet er veldi plagsomt da... noen som skjønner seg på det her?

 

Åpne panseret, så slår du på tenningen, nå skal du høre et høyt klikk fra bak forgasseren, hvis ikke sjekker du at sikring nr 17 og 18 er hele.

 

Bak forgasseren står det to relè, disse styrer tomgangen avhengig av temperatur, hvis dem ikke virker så vil den enten ikke gå på tomgang, eller så hviler tomgangen på 3000rpm helt til forgasseren er gjennomvarm.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår