Gå til innhold

Min Golf 3

Ranger emnet


sk0g3y

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men lurer p en ting til...Hva er forskjellen på en slik frontleppe som står på min bil orginalt, og en VR6-leppe? Er Vr6-leppa bredere eller større på noen måte??

 

CL/GL frontspoiler

 

Vr6 frontspoiler

 

Som du ser så bygger den mer ned og har samme høyde hele veien.

 

Kjøpt deg en?

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei er litt stramt med penger, så blir etter hvert. Men skal ha det ;) Men har GTI/VR6 samme "leppe" bak som på en vanlig golf?

 

Bakfangeren er lik ja, som du sikkert har lagt merke så har de fleste Golf/Vento etter 1995 lakkerte støtfangere, altså at toppen av støtfangeren er lakkert, som på din.

 

Eneste annen org. "styling" er sideskjørt, kom orginalt på noen modeller, spesielt de siste modellene.

 

Vil anbefale deg å kjøpe orginal frontspoiler, denne tåler det aller meste, kontra de uorginale som ofte er laget av veldig hard plast som igjen har lett for å sprekke.

 

Og når du skal montere den så ta deg tid til å ta løs de dekslene som sitter fast i frontspoileren orginalt, er to deksel på hver side som er en forlengelse av innerskjermene, disse skal hindre at motorrommet blir så møkkete.

Dekslene er klipset på spoileren, så er bare å klipse dem på den nye spoileren igjen;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelp ;) Men hvor kan jeg få tak i slike kanalskjørt/sideskjørt? Vil det si slike som står på den røde du viste på bilde???

 

 

Jeg kjøpte disse hos VW, kostet ca. 2000.- den gang

Har sett dem hos Tmtuning.com før, men fant dem ikke nå.

Du kan alltids sende dem en mail å høre, spør etter OEM Mk3 sideskirts:)

 

Den røde har ikke sideskjørt nei, der ser det ut som eieren har pusset ned og lakkert kanalen sort.

De orginale sideskjørtene skal se ut slik, kom orginalt på Varianten min..:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så har jeg begynt å kikkelitt rundt igjen. Og da får jeg lyst på mer og mer til bilen :P

 

Har nå kikka litt på trimkammer.. Fant en kam på Velox Motor.

http://veloxmotor.com/index.asp?case=show_product&main_category_id=1&category_id=6&sub_category_id=12&object_id=14

Står det er orginal trimkam fra VW??

 

Vil det gå greit å sette i en slik, med ellers så orginal motor? Skal vel ha effektanlegg og kanskje et innsatsfilter men :P

 

Og når det står at motorer etter medio 1995 må bytte til doble ventilfjører, vil det si at jeg må bytte siden jeg har 1997 mod.? Noen som vet om jeg har enkle eller doble ventilfjærer på min bil?

 

Noen som har erfaringer med akkurat denne kammen?

 

Ble mye dette hær, menmen:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Har skjedd lite med bilen i det siste, men har i hvertfall fått på effektanlegg, og nye Eu-skilter, og laget meg nye ventilhetter av treninger. Ble inspirert av CorsaNova:P

 

IMG_1268.jpg

IMG_1266123.jpg

IMG_1265123.jpg

 

Blir nok nye baklykter, tåkelys/blinklys og sideblinkers når sommeren næremer seg ;)

Endret av sk0g3y
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår