Jonte Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Henter fram Bilsport Nr 5 20/2 - 5/3 2003. Der er det en reportasje om TS Racing sitt Rosa Helikopter. Målet med hele prosjektet var å bygge verdens sterkeste 1,8t 20v. 465hk på 5800 rpm hos Autoconsult. 584hk på 7700 rpm hos Flissundet. Standard motorblokk, Smidd veivaksel, sport quattro lager i hele motoren, "verdi (längre) smidda stakar, kolvar i magnesiumsillikon från Audi Sport Quattro Pikes Peak", Kompresjon 8,5:1, portet topp, hemmelige ventiler, mekaniske titanløftere med dobble fjærer, spesialbygde schrick kamakslinger, innsug bygd av mats johansson på dahlbäck racing, 720 cc bosch spridare, 5kg bensintrykk, bosch bensinpumpe - 300liter i minuttet, bosch motronic mappet av MTM i tyskland (ulike hjerne for gate og race), to stk forge 35mm pop off, 45x70x7cm intercooler. kkk f1 turbo, kkk wastegate, 1,9 bar ladetrykk på gaten, 2,8 bar for race, grenrør av mats johansson, 3" rustfri eksos, sport quattro svinghjul, moroso 3stegs tørrsump smøring. 100x40cm kjølere i bagasjerommet. firkantete vannrør under gulvet, webasto vannpumpe for buss, turtallssperre på 9260rpm. Ganske heavy motor :) Men, det står også i denne artikkelen at det har gådd litt deler: Tolv turboer, Sju motorblokker, fem topper og et tresifter antall ødelagte ventiler.. Grunnen til at han benytter seg av disse motorene med 4 sylindrer er at f.eks en orginal RS4 motor veier for mye. Nå skal det bygges 2 liter med 16ventiler. Alt som står her er tatt fra Bilsport. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by taxidriver var vel downforsen som sitter i fangeren vel?? den lille plastik dingsen som sitter under fangeren;) Eller er det ikke?:rolleyes: Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by taxidriver var vel downforsen som sitter i fangeren vel?? den lille plastik dingsen som sitter under fangeren;) Hehe. Downforce er kraften som presser bilen mot bakken, ikke en plastdel. :D Veldig få biler har downforce når man kjører fort, man snakker heller om å begrense løftet som naturlig oppstår når man kjører fort. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
moniq Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by taxidriver var vel downforsen som sitter i fangeren vel?? den lille plastik dingsen som sitter under fangeren;) he he.hadde det vært det så tror jeg han måtte hatt smijernsfanger for å holde den kniven på plass Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
taxidriver Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by eirikoo Hehe. Downforce er kraften som presser bilen mot bakken, ikke en plastdel. :D Veldig få biler har downforce når man kjører fort, man snakker heller om å begrense løftet som naturlig oppstår når man kjører fort. veit jo det da,;) men den plastikk leppa som mange har under RS4 fanger heter også downforce, var vel den som ble slipt bort eller no... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Desember 21, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2003 Originally posted by taxidriver veit jo det da,;) men den plastikk leppa som mange har under RS4 fanger heter også downforce, var vel den som ble slipt bort eller no... Downforcer! :) Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe quattro Skrevet Desember 23, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2003 Originally posted by borabora Ettersom han var den som drev mest med det var det ingen å spørre hva som funka. ;) Måtte prøve seg fram.... Står et par reportasjer i Bilsport om du vil lese mer. "Gasar til det rasar" :D men det fantes vel motorebenker til å testkjøre motoren i, ingen vits å kjøre når alt kolapser over f.eks 5000rpm, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Desember 24, 2003 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2003 Originally posted by coupe quattro men det fantes vel motorebenker til å testkjøre motoren i, ingen vits å kjøre når alt kolapser over f.eks 5000rpm, Han fikk jo kjørt en del med den... Det funka vel stort sett under normal belastning og mye mer gøy og teste den ellers. ;) Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.