Gå til innhold

Banneord og skjellsord

Ranger emnet


noldeeus

Anbefalte innlegg

Jeg banner, vi banner, å på en eller annen måte bruker stort sett alle banneord og/eller skjellsord hver eneste dag.

 

Jeg skal skrive en særoppgave om "norsk banne og skjellsords kultur" og lurer derfor på:

- om du har faste fraser du bruker ved forskjellige anledninger som f. eks; når du klemmer en finger eller stanger hodet.

 

- om du har hørt noen sjeldne ord eller legeringer av ord som folk har lirt av seg oppigjennom tidene som du bare finner på geografisk avgrensede områder eller sosiale kretser.

 

Dessuten vil jeg vite hva du syns om banning. Er det egentlig farlig? Er det egentlig stygt? Føles det befriende, smertelindrende eller er du flau etter å ha lirt av deg noen voldsomme fraser?

 

Jeg skriver opp alle banne/skjellsord og fraser som etter hvert blir nevnt i denne posten.

 

PS: for de som ikke vet forskjellen på banneord og skjellsord;

Banneord: Ord som er motivert for å krenke religiøse eller troende.

F.eks Faen, satan, jævel osv...

Skjellsord: Ord som ofte omhandler kjønn, kjønnsdrift eller kjønnsrelaterte temaer.

F. Eks Fittetøs, kuktroll, tarmfreser osv...

 

Bilforumets Banneogskjellsordbok:

 

Banneord:

Faen

Helvette

 

Skjellsord:

Fitte

Homo Erecetus

Horefitteludder

Neandertaler

Pess

Rattata

Svett

 

Fraser:

Bare drittn

Du sku ha hadd smekk på pongen me en frossen auår (uer)

Du skulle hatt juling med øks

Faan i hælvette!

Faen fitte

Faen skjæra!

Forpulte møkk!

Førbainnæ fettsjit!

Hælvettes dritt

Hælvettes skallfettapæ!

Satans Fettlørvæ!

Se til hælvete og fløtte deg ditt jævla nepetre

 

(Denne ordboka tar utgangspunkt i at alle ord som blir brukt for å uttrykke sinne eller fornærme andre, er banneord/skjellsord i det de blir brukt i daværende situasjon.)

Noen barn er brune som et nystekt brø'

Noen barn er gule og noen barn er rø'

Noen barn er hvite, noen nesten blå.

Meget er forskjellig - men det er utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sensur på forumet? næei:D

 

"FAEN" skrikes For min del høyt ut etter og ha slått fingrer eller noe går galt osv.. smerte lindrende tvilsomt, men det føles bedre og få ut litt.. Kunne sikkert skreket EPLE med samme virkning om det hadde vært innarbeidet. Men da hadde jo EPLE vært et banneord..

 

 

"Men i helvete" når jeg ser noe som ikk er som det skal osv, eller noe som overrasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du endel nordnorske som google kom opp med..

Selv bruker jeg og sikkert de fleste andre nordlendinger slike ord når uhellet er ute.. :p

 

"Nu e æ førrbainna, ailtså. Fy faen, førr nokka førrbainnade skjit. Kem hælvett e det som har fuinne opp det herre satans makkverket? Det går da fan-steike-hælvete ikkje ant å hoilde på å kuke med det herre i vekkesvis... Mainn har da førr faen ainner ting å gjøre, einn å sette å fettle og baille med den satans musejævelen. Kainn du innst inni tykjeræva førrtelle ka som e vitsen med nokka jernskrammel som står der og gneill og

hyle med en masse hælvetes lyda og blinke og blafre uta fan, og passord og ledninge og knotta som tyt ut som han tykjen overalt. Æ måtte berre ha fådd tak i en av dokker, dokker hælvetes kuklæsta av nån support-gakkgakka, så skuill æ vel fansøkki ha rævkjørt dokker dit dokker høre heime, satans utvrengte fette av nån hestkuka. Kom fan ikkje hit å lur mainnskit på folk, å førtælle ka æ ska trøkke, din satans gjeddepeis. Va det opp te mæ skulle dokker ha vært på ishave og ronka kobbekuk, førbainna søring-satana,

så kunne dokker ha sotte å kofigurert dokker sjøl så utavhælvettes langt opp i de utpulte ræven dokkers at dokker måtte sjite utav øran neste gang dokker måtte på dass, og når dokker va ferdi me det, så sku æ pærsonli ha kommen å formatert trynan dokkers, og innstallert skankan oppi baillhånka dokkers sånn at dokker kom tel å pesse røde serienummer. Skulle det ennu spenne liv i dokker etter dette, så sku æ ha plugga og pløyd dokker så utavhælvettes langtinn i den største rævhållet æ har funne. Og da sku det ha lokta mainnskjit av dokker heilt te dokker daua. Førr fan steike innst inn i

det heiteste utsvidde hælvette for satan, la mæ få tak i omså bare en av dokker. Æ har da vel førr hælvete slette hauet av hysjævla før. Æ kommer te å måkke heile den førbainna skjiten i eska og sende ho i retur, æ vil fan ikkje ha han. Så kan dokker te hælvete sette der å ronke aleina i den hælsikes telefonen dokkers." (KLASK)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. viss noen har gjort noe idiotisk " du skulle hatt juling med øks"

 

viss noen er tilbakestående og treige i trafikken " se til hælvete og fløtte deg ditt jævla nepetre"

 

skikkelig forbanna "horefitteludder"

 

når jeg vente meg av med i si fitte så blei det heller "fitten"

Stjælt både bilen og lappen

 

member of

http://www.midnightclub.no

http://www.girlsgofast.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår