t_sigvartsen Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Jeg har en Audi A6 2,6 V6 Automat. Bilen går bra, men savna litt grommere lyd. Kjøpte et K&N luftfilter som passer i den originale luftfilterboksen. Det ga ingen ekstra gromlyd. Det som derimot skjedde var at forbruket steg fra å bruke 1 liter mila med blandet kjøring til å bruke 4 liter mila! Da fortalte en kamerat at han hadde opplevd akkurat det samme med en helt annen bil. Jeg kjøpe så et nytt orginalt filter, og sakte med sikkert har forbruket gått nedover igjen. Nå er jeg nede på nesten 1,5 liter mila. Håper motoren går helt ned på litern slik den gjorde før. Noen andre her som har opplevd noe slikt? Eller som vet grunnen til dette fenomenet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet November 8, 2008 Rapporter Share Skrevet November 8, 2008 Første jeg tenkte på er at filteret kanskje er innsmurt med olje? Og denne oljen fyker kanskje innover på LMM'en å ødelegger den? Vanlig feil med mange biler ihvertfall.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Olja i en K&N-filter er ikke et problem hvis da ikke det er oversmurt... alt for store mengder vil kunne lage krøll. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hazardio Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Ta opp luftmengdemålern din, å spray forgasserrens inn :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
t_sigvartsen Skrevet November 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 11, 2008 Takk for tips folkens! Skjønner det dere sier om for mye olje, men det var ikke spesielt mye olje i filteret da jeg kjøpte det så da tror jeg det er som Hazardio sier at luftmengdemåleren ikke henger med. En kamerat mente at luftmengdemåleren enten måtte byttes eller justeres for å fungere bra med sportluftfilteret, men sånt har jeg ingen peiling på... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg