Gå til innhold

Audi RS2: Noe å vurdere?

Ranger emnet


Torak

Anbefalte innlegg

Hva tror dere om denne bilen? Noen som tilfeldigvis kanskje har kjennskaper til den også?

 

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2028626

 

Så har jeg noen spm. ang. RS2.

 

- Hvor mye bruker den på langkjøring og "hardkjøring"?

- Er det en veldig dyr bil å eie? (tenker ikke på forsikring nå, men derimot vanlig vedlikehold og servicer)

- Ting man burde være obs på før handel av RS2? (steder som er spesielt utsatt for rust, lyder fra drivverk osv osv)

 

Har alltid hatt så utrolig lyst på denne bilen, og etter jeg satt på med en bekjent i en RS2 han hadde for 2 år siden så ble jeg litt besatt.. Det skal sies at det var på vinterføre, men likevel dro det noe helt hinsides! ..og så er det lyden fra 5'ern da.. :m'm:

 

Håper jeg kan få noen skikkelige svar fra dere som faktisk VET dette her.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du har lyst på denne bilen, hehe;)

 

Det vanskeligste kan være å finne et pent eksemplar som ikke er herjet masse med. Jeg var heldig å fant en orginal bil med ryddig historikk. Det er egentlig lite feil på disse, men krever jo at man følger med litt innimellom. Det meste på bilen tåler mye juling, men regn med å måtte bytte noen smådeler. Forbruket ligger vel rundt 0.9 på fin kjøring, 1.3 på "fin" blanda kjøring... Ved hard kjøring tenker man ikke på bensinforbruket, hehe...

 

Behandler man bilen relativt pent, bytter olje, filter m.m. (enkle servicer) så tror jeg du kan ha en bil i veldig mange år. Men altså det viktigste er å finne et bra utgangspunkt, noe det ikke alltid er så mange av.

 

PS: Ligger en pen orginal bil på Finn.no nå;)

 

A.J.

- 1973 Porsche 911 RSR

- 1990 Mazda 626 GLX Plus

- 1985 VW Polo Coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Ja, jeg har skjønt at det er solide greier :)

Din er nyydelig..og i tillegg har du jo den "ekte" RS2 fargen også.

 

Ja, denne du tenkte på? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15440063&sid=xz10cabHAjyL619502&WT.svl=Link

 

Blir uansett ikke noe RS2 kjøp før tidligst til sommeren igjen. Vil spare opp litt egenkapital først tenkte jeg :) Har nemlig ikke lyst til å selge E30'n serru.

 

Tusen takk for det :) Morsomt å høre.

Nei, jeg tok fly opp til Tromsø og henta den der. Ble en liten kjøretur på 140 mil ned igjen, men det var jo bare gøy :)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kan vell komme med litt jeg da..

 

Dyrt og eige RS2? Ja, relativt dyrt.

 

Utgangspunktet i prisen for forsikring på den i Gjensidige er 28 000kr, billigeste selskapet jeg fant.

Jeg betaler 20500kr med litt rabatter.

 

Den bruker på det beste 0,8-0,9 på mila på langkjøring..

1,1-1,3 på vanlig blandet kjøring og astronomiske summer om du gir flat fjøl..

 

Men motoren sies jo å være skuddsikker, og det er etter det jeg vet lite reparasjoner på RS2 vs feks S4 B5 (2,7 biturbo).

Men det er jo mange eldre biler, som er kjørt hardt med så de fleste jeg vet om med RS2 holder på med litt opp pussing som å bytte dempere, foringer, simmeringer og lignende.

 

Og er du uheldig og skader den så er det dyrt..

Jeg havnet helt uskyldig i grøften, og frontfangeren brakk i ene hjørnet.

Den koster 16 000kr ny, pluss lakkering.

 

Men vist du liker audi, og rs2 og er villig til å være litt bilfreak og ta vare på en slik bil så er det absolutt og anbefale.

 

Jeg holder forresten RS2en og en leilighet i Bergen sentrum på lærlinglønn (første halvår). Så det burde jo være overkommelig for vanlig betalte folk også :)

BMW 535D Hartge

X:Audi A6 1,8TQ, Audi RS2 MTM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesvar!

 

Det frister mer og mer dette her, men det forutsetter at jeg finner en som er original og i bra stand. Betaler heller 30-40.000,- mer for å få en som er i god stand i stedet for å kjøpe den billigste jeg finner.

 

Ser de selger et veldig pent eksemplar hos Pettersen Autoimport, men den var i drøyeste laget prismessig også den da..

Ref: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=15084531&sid=xz6cba-v4q6591844&WT.svl=Link

 

Når det gjelder "oppussing" i form av slitedeler som dempere, foringer etc. så er jo ikke det noe å henge seg så veldig opp i. Jeg er mer opptatt av hvordan tilstanden på drivverk og motor er, samt. at den ikke burde ha særlig til rust.

Det er jo ikke så lett å komme over bra eksemplarer her i Norge, så jeg får ta tida til hjelp.

 

Igjen- takk for et godt svar.

Det er bare å pøse på med mer nyttig info! Det gjelder forsåvidt alle dere andre der ute også som har eid/eier en sånn familierakett.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er du uheldig og skader den så er det dyrt..

Jeg havnet helt uskyldig i grøften, og frontfangeren brakk i ene hjørnet.

Den koster 16 000kr ny, pluss lakkering.

 

Jeg holder forresten RS2en og en leilighet i Bergen sentrum på lærlinglønn (første halvår). Så det burde jo være overkommelig for vanlig betalte folk også :)

 

Hvis du absolutt må kjøpe den på Møller i Norge så koster den det. Man MÅ ikke ha orginal fra Møller heller! Så det blir bare en villedende pris!

 

Og hva har du betalt om lærling? Det er litt vesentlig. Om man er første halvårslærling som elektrikker eller noe sån med 50kr timen klarer man ikke holde bilen og leiligheten om man ikke er gjeldsfri på begge deler...

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hmmm.. Er det virkelig så dyrt å eie en RS2 da?

Jeg skal jo ikke clutche ut den fra hvert lyskryss eller jage den hele tiden da.

Ved godt over normalt vedlikehold og ettersyn så kan den da ikke være så dyr å eie som noen av dere skal ha det til?:)

 

Jeg har kun meg selv å tenke på enn så lenge, så da er det vel smart å benytte sjansen til å være "ufornuftig" mens man enda kan;)

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes at du burde vurdere rs2.. det er klart at rs2 er over gjennomsnittet dyr i forsikring... men samtidig ikke så mye dyrere en f.eks wrx sti (som det går litt for mye av rundt om kring) hvis du kjøper en som har en ryddig historikk, eller en som er godt holdt så tviler jeg på at du vil få så mye feil på den! å det er ikke noe problem å se hvilke rs2'er som er velholdt å hvilke som er brukt på bane å blitt "tynet"!

hvis du har veldig lyst på en rs2, så betyr ikke bensinforbruk eller forsikring så mye! Man er ung bare en gang! hadde ikke jeg hatt familie med onge så hadde rs2 stått øverst på min liste!

Nå: Audi 100 2,6 Quattro 93mod

X: Audi 80 2,0 Quattro 93mod

X: Honda Civic VTI 93mod

X: Audi a4 1,8 turbo quattro 97mod

X: Audi 90 2,3 20v quattro 89mod + masse anna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

denne info'n er fin for meg å gitt =)

 

skal ha en sånn en i mars/april hadde jeg tenkt...

 

om jeg så skal bo i den...

 

men jeg tror gjensidige får sjokk, når jeg ringer og skal ha forsikring på drømmevogna... kun 20år :P men det er det verdt, samme med forbruk

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler...

 

og visste du at bensinforbruk på under en liter på mila er FEMI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjefen min selger rs2, den er strøken! ny overhalt motor ,supersprint eksos = 18000,chippa er det eneste som er gjort utenom eksosen.han skal ha 170 for den da han er blitt permitert,han skal selge sykkelen sin også.mannen er 45 år og bruker den ikke til og fra jobb for og si det sånn:)

audi a4 1.8tq sedan 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår