Gå til innhold

Kjølevæske inni bilen

Ranger emnet


Sideburn Satan

Anbefalte innlegg

Hadde plutseleg golvet fullt av kjølevæske her ein kveld, so antaklegvis er vel ein slange eller radiator i varmeapp. hol i!!

 

Lurer på om noken har ein god framgangsmåte og evt. bildeforklaring på korleis ditta kan demonterast og monterast igjen..

Har klimaanlegg.

-90 Mercedes 300E 4-matic

-63 Buick Riviera Kustom

 

Härda killar rakar pungen med vinkelslip!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
vet hvertfall at det er MYE jobb:)

 

Kan være enkelt.

Et svakt punkt er gjennomføringen i torpedoveggen. Her sitter det et spjeld som ofte blir problem. Koster noen hundrelapper og litt banning, da det er utrolig trangt å ligge opp ned inn døren i fotbrønnen for å bytte denne.

 

Edit: Ser du har klima. Litt usikker på om denne gjennomføringen er lik da. Det ser du:)

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være enkelt.

Et svakt punkt er gjennomføringen i torpedoveggen. Her sitter det et spjeld som ofte blir problem. Koster noen hundrelapper og litt banning, da det er utrolig trangt å ligge opp ned inn døren i fotbrønnen for å bytte denne.

 

Edit: Ser du har klima. Litt usikker på om denne gjennomføringen er lik da. Det ser du:)

 

Med spjeld mener du varmeventilen?

Denne sitter i motorrommet på Klima biler, så denne er det ikke.

Det kan bare være sprekte slanger mellom torpedo og register (som er greit å bytte), eller defekt varmeregister (som er ett helvete å bytte :)

 

Hvis det er registeret så mener jeg du må tømme A/C systemet og demontere slangene til dette.

Deretter må du fjerne hele midtkonsollen for å få ut klima enheten.

Deretter er det å dele det å bytte registeret.

Lykke til :)

[ ] -88 Volvo 780 Bertone V8

[X] -86 Volvo 245 GLT V8

[X] -76 Porsche 911 Targa

[X] -69 Plymouth GTX cab

[X] -73 Volvo 164E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med spjeld mener du varmeventilen?

Denne sitter i motorrommet på Klima biler, så denne er det ikke.

Det kan bare være sprekte slanger mellom torpedo og register (som er greit å bytte), eller defekt varmeregister (som er ett helvete å bytte :)

 

Hvis det er registeret så mener jeg du må tømme A/C systemet og demontere slangene til dette.

Deretter må du fjerne hele midtkonsollen for å få ut klima enheten.

Deretter er det å dele det å bytte registeret.

Lykke til :)

 

Tenkte meg det når jeg fikk summet meg litt.

Lykke til i hvert fall.

Belia

V70 D5 Summum 2005

945 LT LPG 1997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår