eiv880 Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Hei! Etter jeg monterte K&N-filter på Sierraen ligger tomgangen ca. på 500 rpm når den er varm. Er det litt lavt? Hva er normalt? Den går fint uten å stoppe eller noe sånt altså, men tror den var høyere før, er ikke sikker. Hvor stiller jeg evt. opp tomgangen? På gasspjeldet? EDIT: En ting til. Det ser ut til at det kommer litt olje ut mellom toppdekselet. Er det da pakninga som er gåen? Er denne vanskelig å bytte, og hva koster den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Du bør vel opp på ca 700 omdreininger... toppdeksel-pakkningen er ikke noe stort problem å bytte, ikke er den dyr heller ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiv880 Skrevet November 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 Har bestilt ny pakning nå fra Ford. 328,- ink. moms. ;) Noe spesielt jeg må passe på ved bytte av denne? Er det bare å skru av dekselet, bytte pakninga, og skru på igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 7, 2008 Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 Ja, gjør det godt rent, og ha på et TYNT lag med "pakkningslim" før du skrur det sammen... Dette skal ikke skrus hardt til, men "akuratt passe";) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peugeot-406 Skrevet November 10, 2008 Rapporter Share Skrevet November 10, 2008 Bytte av toppdekselpakningen, så er det viktig at flatene er helt rene! Legg på et syltynt lag med pakningssement kan være greit som cossiemk1 sier :) Når du skal skru igjen, så er det vel egentlig moment det går på da. Men for frihånd, så strammer du bare til litt, ikke så alt for hardt, skru igjen til det sitter å 90닝 f.eks. Tomgangen bør ligge på 750-850omdr/min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg