Gå til innhold

el/bensin bil som kan brukes på snø?

Ranger emnet


bakke84

Anbefalte innlegg

skjekk ut biler på http://www.hpieurope.com kjører min savage monster truck over alt vertfall..men kan bli vått rundt om kring på bilen om snøen er for våt..funker best på tørrsnø og der som er pløgd fks

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg ville gått for nitro bil då,elektronikken i dei pleie å vere skjermet for fuktighet mens elektro trur eg er mer opent under karosseriet og lettere å få fukt oppi..men sikkert noken el biler som har avskjermet elektronikken i bilene og...

her e ett par linker vertfall

http://www.nortrading.no

http://www.micromonsters.no får kjøpt komplett biler der og masse deler.. men har du vert borti nitro/bensin biler før? er selfølgeli enklest med elektro biler men

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville hatt en elbil med børsteløs motor i ditt tilfelle, hpi har flere som er veldig bra. Nitrobiler liker ikke vann/snø oppi luftfilteret ihvertfall(har nitrobil selv)

 

Nitro er jo litt artigere pga lyd og eksos da, men blir mer mekking.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør seriøst sjekke ut traxxas e-revo når den nå kommer med børsteløst oppsett.(vanlig el utgave er å få kjøpt og denne er klargjort for børsteløst) vannsikker elektronikk og 2,4 ghz radio.

 

Sjekk:

 

http://www.traxxas.com/scripts/trxnews/news.php?newsid=180

 

Har hatt nitro versjonen noen år nå men den er solgt siden jeg flyr heli om dagen(trex 450/500 elektro) og om jeg skal kjøpe bil igjen blir det elektro, det er blitt så bra nå med lipo og børsteløst at bensin ligger på alle fire og skjønner ikke hva som kjørte i fra den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har en Savage x med 40-series dekk som flyter på all snø:P

Denne bilen er et meget godt alternativ med tanke på bakkeklaring og driftsikkerhet(har hvert borti biler som har falt ned 20 meter og fortsatt kjørt!)

Men Traxxas E-REvo er også et bra kjøp siden elektronikken er vanntett på en eller annen måte, mindre skruing også...

Skjekk også litt filmer på youtube om de forskjellige bilene du har i tankene så får man et bedre inntrykk av hva man får;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

FG Monstertruck er en artig sak :D

Det sitter en motorsagmotor i den og den går på vanlig 95bensin :D

 

 

Men denne koster en del :( Ligger på mellom 8 og 10laken :P Men den er verdt hver krone ;)

Volvo 740 B230ET!

Ser ikke noe poeng i å skrive alt jeg har hatt av biler, for det blir en lang liste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Har ikke hatt noe problemer med Tamiya Pajeroen min i vinter. 4x4 med sperre overalt ;)

Er bare å putte elektronikken inn i ballonger og forsegle med lim eller noe annet. Jeg gjorde det ikke, men tror det kan være lurt!

003-7.jpg

 

Bare husk å bytt ballonger nå og da og la bilen tørke skikkelig etter vær tur(Og noen ganger uten ballonger)

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg kjørte gamlebilen, Kyosho Inferno MP7.5 fuelbil, MYE på snøføre.. Borra små høl i dekke og satte inn korte skruer og muttere. Knallbra piggdekk og bilen tok seg frem uansett hvor glatt snøen/isen måtte være :)

Kjører tysker med turbo og drag på alle fire.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår