K.Johnsen Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 Mulig dette står et sted her fra før, men orker ikke kikke gjennom. Noen som veit hva slags fordeling en 85 100q har? Er en 2.2 10v som sitter i hvis det har noe å si. Siter Audi 90 quattro. Selges: Audi s4 turbo, grenrør, downpipe og dyser. 1/10 nitro rc bil. RTR. Kenneth Johnsen 95 73 91 81 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tårnmannen Skrevet November 4, 2008 Rapporter Share Skrevet November 4, 2008 50/50 det vel? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Den har to sperrer, midten og bak. Med midtdiffen låst har du 50/50 og med bakdiffen låst har du 100%/sperre bak. Fordelinga ellers uten noe innkoblet er jeg litt usikker på.. Men mener det er variabelt fra 30/70-70/30 Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tårnmannen Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Min har vel litt annerledes fordeling enn det du skriver over vel Mikkel? Jeg har jo ikke bryter med 2 posisjoner som på den gamle utgaven, men bare den ene elektroniske knappen? Eller har jeg diff foran og bak på den og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Weezel Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 Hvis du bare har en knapp, har du torsendiff i midten og 100% sperre bak dersom du kobler den inn, og åpen diff når den ikke er kobla inn. Torsendiffen kjører 50/50 helt til det trengs noe annet, da er det opp til 75% til den akselen som har mest friksjon. Siter - 92 Audi S4 2.2T quattro x 92 Audi 80 2.3 quattro x 96 Volvo 460 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Mulig dette står et sted her fra før, men orker ikke kikke gjennom. Jeg vet det, men orker desverre ikke å svare. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tårnmannen Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Hvis du bare har en knapp, har du torsendiff i midten og 100% sperre bak dersom du kobler den inn, og åpen diff når den ikke er kobla inn. Torsendiffen kjører 50/50 helt til det trengs noe annet, da er det opp til 75% til den akselen som har mest friksjon. Beklager om jeg stjeler tråden her, men er dette systemet bedre eller dårligere enn det eldre systemet med denne vribryteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Hvis du bare har en knapp, har du torsendiff i midten og 100% sperre bak dersom du kobler den inn, og åpen diff når den ikke er kobla inn. Torsendiffen kjører 50/50 helt til det trengs noe annet, da er det opp til 75% til den akselen som har mest friksjon. Det er en 85mod. Den har to sperrer. Beklager om jeg stjeler tråden her, men er dette systemet bedre eller dårligere enn det eldre systemet med denne vribryteren? Det kommer vel litt ann på. Men når du låser'n med 50/50 samt 100% bak, så er nok det mer optimalt i skauen og på snøen. Men langs veien er det ikke noe særlig. Er nok derfor de gikk over til torsen midt diff.. Så "slipper" man å tenke ;) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimenRawr Skrevet November 7, 2008 Rapporter Share Skrevet November 7, 2008 Kan man låse den 100% bak uten at den endrer av seg selv når det er "nødvendig" med det nye systemet? Og når kom det nye systemet? Siter Peugeot 406 2.0 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Kan man låse den 100% bak uten at den endrer av seg selv når det er "nødvendig" med det nye systemet? Og når kom det nye systemet? Uten at den endrr av seg selv??? Skjønte ikke spørsmålet jeg.. På Audi V8 fra 89-93 så hadde de torsen bakdiff, altså ikke låsbar.. Og på A6 fra 95. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SimenRawr Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Med at den endrer av seg selv mener jeg at du kan sette den på 100% på bakhjula, men når den "mister" tak så slår den inn så det blir 50/50 Siter Peugeot 406 2.0 Volvo 240 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 9, 2008 Rapporter Share Skrevet November 9, 2008 Det er ikke snakk om at den drar 100% bak.. Den låser bakhjula 100% så begge bakhjula går likt.. Den drar ikke noe mer bak forde.. På den gamle med to sperrer kan man låse 50/50 fordeling på fram og bakhjula, samt låse bakdiffen så bakhjula går likt.. På den nyere kan man kun låse diffen bak, mens fordelinga skjer "automatisk" og er variabel mellom 30-70% bak/forran.. Skjønner? Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K.Johnsen Skrevet November 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Jeg vet det, men orker desverre ikke å svare. :) Veldig voksent...:shake Takk til dere som "orket" å svare. Siter Audi 90 quattro. Selges: Audi s4 turbo, grenrør, downpipe og dyser. 1/10 nitro rc bil. RTR. Kenneth Johnsen 95 73 91 81 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet November 12, 2008 Rapporter Share Skrevet November 12, 2008 Veldig voksent...:shakeTakk til dere som "orket" å svare. Du orket ikke å leite på forumet her, så han orket ikke svare :) Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet November 13, 2008 Rapporter Share Skrevet November 13, 2008 Du orket ikke å leite på forumet her, så han orket ikke svare :) bingo. :) Bra noen skjønte forsøket på 'oppdragelse'. Latskap bør ikke belønnes, da blir det bare verre for andre som prøver å søke på informasjon. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.