Gå til innhold

Bil uten skilt, HJELP

Ranger emnet


Pjaffsen

Anbefalte innlegg

Dersom kjøretøyet er avregistrert, så kjem ikkje noko til deg.

 

Omregistreringsavgift og årsavgift betaler ein på posten. Dei har ferdigutfyllt giro. Pass på stempel på betalt. Ta med giroen til vegvesenet. Så bestiller du nye skilter som du betaler der. (Reknar med dei er makulert)

 

Det er vel halv årsavgift?

 

SMS: Regnr XX12345 til 2282 for å få eksakt omregavgift.

 

http://www.vegvesen.no/cs/Satellite?c=SVVartikkel&cid=1179813233691&pagename=vegvesen%2FSVVartikkel%2FSVVartikkelMedRelatert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SMS: Regnr XX12345 til 2282 for å få eksakt omregavgift.

 

Når jeg sendte den smsen kom dette tilbake:

 

TL21400, HONDA:

*Navnet mitt*

LESJA

Sist EU-godkj: 08.01.2008

Neste EU-kontr: 10.2009

Skyldig Årsavg: 2910

Omreg.avg: 4547

 

Er vel litt klarere for dere hva jeg skal gjøre nå, so please tell.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du går til vegvesenet så får du ein giro på det du er skyldig, samt den informasjonen du trenger for å registrere bilen. Du kan også ringe inn og få KID nr, beløp og kontonr.

 

http://www.vegvesen.no

 

Eller så går du på eit postkontor og får ein giro for årsavgift og omregistrering. Der fyller du inn det du skal betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

TL21400, HONDA:

*Navnet mitt*

LESJA

Sist EU-godkj: 08.01.2008

Neste EU-kontr: 10.2009

Skyldig Årsavg: 2910

Omreg.avg: 4547

For å få utlevert kjennemerkene til bilen må følgende fem ting være i orden:

  1. Godkjent PKK (EU-kontroll)
  2. Betalt forfalt årsavgift
  3. Gyldig ansvarsforsikring
  4. Betalt eventuelt forfalt omregistreringsavgift
  5. Ingen mangellapper gått over fristen

 

Du har trolig alt i orden bortsett fra punkt 2. Du må betale skyldig årsavgift. Bruk generatoren hos toll.no for å få KID og kontonummer: http://toll.no/templates_TAD/GenerateKID.aspx?id=80&epslanguage=NO. Dagen etter kan du gå og hente kjennemerkene.

 

Omregistreringsavgiften forfaller ikke til betaling før om noen uker. Du får regning i posten noen dager etter levert salgsmelding, med noen ukers betalingsfrist.

 

PS. Ikke tro på alle svarene du får. Det er så mange tullinger på dette forumet.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svarene! Ringte biltilsynet og ba om KID nummer og kontonummer, så jeg kunne betale det ved hjelp av nettbank! Så ordnet jeg forsikring hos Gjensidige. Skrev alle kviteringene ut, og stakk på trafikkstasjonen i dag, og bestilte skilt som kommer i posten på fredag! :D

 

Fant by the way ut at det ikke er billig å ha bil :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår