Gå til innhold

Førstegangsbil til attenåring

Ranger emnet


SpotOn

Anbefalte innlegg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hvis du vil ha en bil som er lite tull med da e det Toyota Corolla. en av verdens mest driftsikker bil som går og går og går. Billige deler, lett å selge igjen .

 

Har en Corolla 1.3Xli som førstebil. Har hatt den litt over 1 år nå Og har ingen problemer med den og den går forsatt :).

 

Det e god bil. Mye bil for pengene !

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

 

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil tro det ja ;) men det koster å ha bil. så jeg ville ha sett på billigere bil om jeg har vært deg. men det er helt klart ikke noen dårlige valg det der.

 

Ikke sant; det er alle de andre utgiftene jeg ikke har peiling på (utenom bensin da). Kan ikke dere si meg hvilke andre utgifter det er, og hvor mye ca. det blir på (i måneden/i året etc).

 

hvis du vil ha en bil som er lite tull med da e det Toyota Corolla. en av verdens mest driftsikker bil som går og går og går. Billige deler, lett å selge igjen .

 

Har en Corolla 1.3Xli som førstebil. Har hatt den litt over 1 år nå Og har ingen problemer med den og den går forsatt :).

 

Det e god bil. Mye bil for pengene !

 

Hvor mye betalte du for din, hvilken årsmodell og hvor langt hadde den kjørt?

 

70-80 hester? Det virket kanskje litt lite? :wonder: Hvordan fungerer dette i praksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 70 hk i bakhjulsdrevet Corolla iallfall, og det fungerer gull til mitt formål. Blir kanskje litt gammelt for deg da. Ellers er det ikke bare effekten som sier noe om hvor rask bilen er, men også vekt. Jeg har en 90 hesters fiser på 850 kg, det går betydelig bedre enn Rollaen.. Ikke noen rakett den heller men du tar vel poenget.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1192570410089_Ulykke_M_vik_510_x_1485555m.jpg

 

Corolla med lav fart i veggen.. Ett bilde sier 1000 ord! :D

 

Nå ja, en kompis av meg, blei drep i 40Km/t når han kjørte i fjellveggen i sin 740.

Og bilen så ut som på dette bildet.

 

Jeg selv traff en elg i høyhastighet, og elgen stanga i taket, og blei pressa ned og inn i bilen.

Utan annet en knappe 15cm kutt i hode.

 

I en MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for japansk, noe à la Mazda 323, 626, eller Toyota Corolla, Avensis, osv. Kanskje en smule kjedelige biler, men dersom du ikke er interessert i å skru, og vil ha noe som er billig i drift samt holdbart, går du for dette. Jeg regner med at hester og slikt ikke er førsteprioritet hos deg. Lykke til!

'92 Mitsubishi Eclipse GS

Historie, prosjekt -og bildetråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sant; det er alle de andre utgiftene jeg ikke har peiling på (utenom bensin da). Kan ikke dere si meg hvilke andre utgifter det er, og hvor mye ca. det blir på (i måneden/i året etc).

 

 

 

Hvor mye betalte du for din, hvilken årsmodell og hvor langt hadde den kjørt?

 

70-80 hester? Det virket kanskje litt lite? :wonder: Hvordan fungerer dette i praksis?

 

 

 

betalte 10 000 kr av en bekjent en gammel mann som har hatt bilen før.

 

årsmodell er 1991 og når jeg kjøpte bilen gikk den 86000 km og nå har bilen gått 0ver 118000 km på tellern

 

den har innsprøytingsmotor 82 hk og om det e lite helt greit men det er ikke noe reser bil for å si det sånn. En helt grei bil :)

 

men har vært på biltur med bilen min til Møre og Romsdal og til Oppland og i Sverige i Gøteborg.

 

bilen bruker lite bensin ja fra Bergen til Oslo halv tank igjen:) Jeg tror bilen min bruker 0.5 på mila men er usikker

 

jeg synes Corollaen er lett å kjøre og jeg e imponert at den er utrolig slitesterk og påtelige og turtallsvillig motor.

 

Også har Corolla en annen motor på 1.6 L Xli 105 hk. også det finnes Corolla GT med TwinCam16v motor 125 hk og går godt :) men dessverre er det ikke mange av de igjen her i Norge :( .

Nåværende bil: Toyota Corolla Ginza sedan 1997 1.3 16v

 

Tidligere bil: BMW E30 316i 1990 original SOLGT

Toyota Corolla 1.3 Xli 1991 SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på Nissan Primera?

 

Gode kjøreegenskaper, god og sterk motor(2.0L), meget holdbar, registerkjede på både 1.6L og 2.0L (slipper dyre reg.reim skifter), har det du trenger av utstyr. Har hatt min Primera 2.0 P11 97 mod siden jeg var 18, er 21 nå og har aldri hatt noe som helst problem med den. Har ikke vært kjørt pent for å si det sånn :P

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=14878685&sid=xz6cba6am7z538424&WT.svl=Bilde

- 00' Nissan Primera 2.0 STCC CVT P11-144

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på VW Passat, Audi A4 og Opel Vectra?

Tenker på 1996-2000 mod' ca.

De bilene er ganske stilige.

 

Hvordan blir forsikringen på hver av de?

(om jeg setter den på meg selv eller en av foreldra).

 

ikke kjøpt en av de bilene når du ikke skal bruke mere en 50 lapper på bil og minst mulig å koste på den..

 

volvo 240,740,940 solidere biler stoppa ikke. bruker vel nesten en liter bensin på mila.. billige deler får taki de over alt..

med turbo så går de bra når man bytter chip og ladetrykk.. 940 lavtrykk turbo 135 hk-200 hk par lapper.

 

toyota corolla.. bruker lite bensin siden de har små motoren.. eneste så ruster de eldre modelene litt så du må se etter det når du kjøper..

 

Mb er også bra biler, rust kan være problem på enklelte. men stopper aldri..

 

 

det er bilene du bør se på vis du skal ha en billig bil som koster deg minst mulig utgifter annet en bensin eller diesel ( merce)..

 

de bilene brude ikke være så dyre å forsikre men det er billigst på foreldra dine men du tjener bonus på deg selv..

 

4500 betaler jeg på fattern får full kasko på min toyota celica 97 model..

x:97 Toyota Celica t20 1.8

x:98 Toyota Avesis 1.8

x:99 BMW 320ci E46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår