Gå til innhold

Verkstedet sa jeg kunne kjøre videre, fikk skade

Ranger emnet

Haansi

Anbefalte innlegg

Heisann,

I forrige uke skulle jeg på en liten landeveistur. Jeg begynte straks å kjenne ubehag på styringen, og ringte verkstedet mitt. De tok bilen inn på sjekk, og kunne fortelle meg at de ikke fant noe feil. De sa det var ufarlig å kjøre videre..

Jeg tok turen jeg skulle ta, og når jeg kom ned igjen fant verkstedet ut at venstre hjullager bak var gåent. Såpass gåent at kanskje spindelen også er ødelagt.

Så det jeg da lurer på er;

Har jeg noe å hente her?

De sa jeg kunne kjøre videre, noe som resulterte i at jeg fikk ytterligere skader enn det jeg hadde i utgangspunktet. Hadde jeg parkert bilen den kvelden hadde jeg sannsynligvis spart spindelen. Prøvde å kontakte forbrukerrådet, men de stengte nettopp for 10 min siden.. må vite dette innen i morgen!

Takker boys ;)

---

Denne tråden passer kanskje ikke her, men fant ikke riktig forum.

En modertor får evt flytte den hvis den ikke hører hjemme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe liknende skjedde med broren min (Thilip her på forumet).

Han klagde over noen ujevnheter ved giringa, og kontaktet et verksted. Endte opp med at han betale 12.000 for servicen og man fant ingenting i veien med kassa. Et par uke senere røk kassa..

Han kontaktet Forbrukerrådet men de fortalte at de var ingenting å hente ut av verkstedet gitt..:S

Er newbee..så vær snill..hehe..:D

er 12 år :) og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel kanskje et poeng der ja.

Synes fremdeles det er rart at verkstedet ikke tenkte over at det kunne være hjullagerne, med tanke på de "symptomene" jeg hadde..

Hvordan mener du forresten at jeg skulle tape på dette?

For meg virker det som du har et godt forhold til verkstedet siden du kunne stikke innom for en sjekk på så kort varsel.

Det forholdet får seg jo en knekk om du kobler inn f.eks Forbrukerrådet. De gjør kanskje en "halvveis" jobb, og gidder ikke behandle deg så godt som de behandler fornøyde kunder.

'02 Ford Mondeo ST220

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok riktig der ja, Jonny N.

Tror jeg tar rådet ditt til meg, og holder meg på bakbeina.

De tok - som du sier - bilen min inn på 10min varsel, noe de virkelig skal ha skryt for..

Er ikke så mange verksteder her i byen at jeg har råd til å skyve meg fra de. Berge & Co (møller) er for dyre, og andre verksteder har jeg ikke noe erfaring med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider