Gå til innhold

Emerald eller Haltech?

Ranger emnet


Softisj

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe motorstyring. jeg har lest litt rundt nett og jeg har kommet frem til Haltech E8 eller Emerald k3.

Jeg har blitt sterkt anbefalt Emerald.

 

Jeg lurer på om det er noen som har erfaring eller bare fornuftige meninger om hvilken jeg bør velge..

 

kom med litt for/mot - fordeler/bakdeler av de 2.

Og gjerne kom med meninger om andre. pris skal være under 10000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. hva er grunn til at jeg burde velge ut i fra hvem som skal mappe?

 

OK. Hvorfor vurderer du Emerald? Hvem har anbefalt det? Og til hvilken motor skal det monteres på?

 

Som sagt ovenfor er det enklere/billigere å for dem som mapper når de er kjent med sprutet.

 

F.eks Bjørnstad Bil er forholdsvis nærme deg, så velg et DTA sprut, dette har de montert og mappet masse ganger. De vet hva som funker, hvilke coiler å bruke, sette dwell osv.... Og ved problemer er de kjent med hva og hvordan og slikt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

Gå for Vi-PEC (Ray Hall) V44 til 9200,- m/mva.

http://www.halandtuning.no/V44_Model_ECU.asp

http://www.vi-pec.com

 

Dette er helt topp sprut med 4 ign og 4 inj utganger dvs fullt sekvensielt opp til 4 syl. Har og en masse inn/utganger som er fullt konfigurerbare både x- og y-akse. Er nesten bare fantasien som begrenser hva du kan sette opp. Feks forskjellig ladetrykk på forskjellige gear, launchcontrol, flatshift++++

Har og en Quicktune (autotune)som virkelig funker.

Bruker Vi-PEC på både min Evo 2(530whp/628nm) og Audi 5 syl med en coil pr syl (V88).

Er veldig fin og enkel software, og utrulig enkel å mappe. Alle som mapper datasprut mapper dette.

Last ned software gratis her: http://www.vi-pec.com/page_files/software.htm

 

Ben Stian

Lancer Evo II 1/4 mile 10.89@215 kmt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Emerald K3 kan i høyeste grad anbefales. Er vel det sprutet på markedet som gir mest for pengene. Styrer alt som eventuelt blir nødvendig og koster 580 pund (+ norsk moms.) Leveres vanligvis mappet og klart av Dave Walker. Eneste ankepunkt er litt leveringstid, på grunn av stor ordre pågang og at de aldri sender ut noe uten et safe map. Ypperlig service og komunikasjon. Enkel programvare og oppkobling og slikt. Som en illustrasjon på hva man får for pengene, så kan det nevnes at Emerald K3 sprutet koster 11500 kr hos svensk forhandler.

Endret av grandisjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår