Gå til innhold

Sommerdekk/felger hjelp!

Ranger emnet


bILLIONAIRE

Anbefalte innlegg

Er fult klar over at det ikke er helt sesongen for dette akkurat nå, men jeg lurte på hva slags felger/dekk/impress som er lovlig på en golf 5. Sommerdekkene mine nå er 18/40/225. Jeg aner ikke impress eller boltsirkel informasjonen. Men jeg lurte på om det er lovlig i forhold til vognkortet å ha 18" felger med 45 profil? eller må jeg ned på 17" for å kunne øke profilen? Jeg har hørt/sett folk på forumet her som kjører på 20" hva slags profil er disse på da?

 

Tusen takk!

MOV

VWGOLF1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fult klar over at det ikke er helt sesongen for dette akkurat nå, men jeg lurte på hva slags felger/dekk/impress som er lovlig på en golf 5. Sommerdekkene mine nå er 18/40/225. Jeg aner ikke impress eller boltsirkel informasjonen. Men jeg lurte på om det er lovlig i forhold til vognkortet å ha 18" felger med 45 profil? eller må jeg ned på 17" for å kunne øke profilen? Jeg har hørt/sett folk på forumet her som kjører på 20" hva slags profil er disse på da?

 

Tusen takk!

 

Hvorfor vil du øke egentlig? Kjører på 225/40/18 selv, synes det er helt perfekt :) Ser bra ut, pluss litt comfort. hehe

___________________

05 VW Golf V,

2.0 TDI - Sportline - Xenon - 18"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du øke egentlig? Kjører på 225/40/18 selv, synes det er helt perfekt :) Ser bra ut, pluss litt comfort. hehe

 

fordi 40 støyer for mye! Det kan hende dekkene jeg har ikke er så veldig gode også, han som hadde bilen før meg hadde kjøpt dekk+felger på sharif.. Men jeg merket stor støyforskjell når jeg fikk på vinterdekkene nå som er 16" 60 profil. så derfor tenkte jeg at det ville være mye bedre å kjøre på 17" med 45 profil.

MOV

VWGOLF1.9TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal få riktig rulleomkrets må du ned på 17" hvis du vil opp på 45 profil.

 

Har kjørt på det meste av dekkprofiler og størrelser og det er stor forskjell på dekkstøy fra dekk til dekk når det gjelder kvalitet.

"Billige" dekk er som oftest hardere enn dyrere dekk og derfor blir det mer støy i de.

 

Har f.eks. opplevd mer støy i 225/40x18 enn 235/30x20.

 

Sommerdekk og vinterdekk kan ikke sammenlignes når det gjelder støy da vinterdekk er vesentlig mykere enn sommerdekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Er fult klar over at det ikke er helt sesongen for dette akkurat nå, men jeg lurte på hva slags felger/dekk/impress som er lovlig på en golf 5. Sommerdekkene mine nå er 18/40/225. Jeg aner ikke impress eller boltsirkel informasjonen. Men jeg lurte på om det er lovlig i forhold til vognkortet å ha 18" felger med 45 profil? eller må jeg ned på 17" for å kunne øke profilen? Jeg har hørt/sett folk på forumet her som kjører på 20" hva slags profil er disse på da?

 

Tusen takk!

 

Hva slags dekk har du på da?

Jeg har samme profil som deg, men er ikke plaget med støy.. har Dunlop dekk. Har selv hatt bil med 20" felger/dekk, heller ikke plaget med støy da.... så det kan nok ha noe å si hva slags dekk du har og hvor "ømfintlig" du selv er for hjul støy. Mange bilmerker er dårlig isolerte og støyer nesten uansett, men kan ikke si at det gjelder golf 5 hvertfall.

Om du går inn på http://www.dack.tk så kan du selv regne ut hva slags dimensjon du kan ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår