Gå til innhold

Nekter å starte


kromlol

Anbefalte innlegg

Sto opp idag klokken 8, var på tur på skolen. Starta bilen, så døde den ut. Så var det såvidt man i det hele tatt fikk start på den. Fikk ingen reaksjoner fra bilen når jeg ga gass. Har enda ikke fått ordentlig start på den, de gangene den starter så ruser den opptil til 1000rpm, før den dør. Får heller ingen reaksjoner ved gass:( Sant nok så var det -10 grader inatt. Og bilen så ut som om den hadde stått i en fryseboks over natta. Men er mildt ute nå, regner litt.

 

Bilen har oppført seg sånn før, men kun i regnvær. Så har den stått over natten og da har den funka helt fint.

 

Noen som kan hjelpe meg litt her?

 

Bilen det er snakk om er en 1995 ford mondeo 2.5 V6.

 

Og ja, jeg har bensin på tanken :P

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk coil pakken din og maf sensor. Hør etter om bensinpumpen går da det har lurt meg en gang før. Prøv feks med startgass. En ting du ikke skal gjøre er å røre gass pedalen når du starter bilen. Alt dette er elektronisk og bilen justerer bensin og tenning osv etter åssen spjeldet står. Så npr du gir gass klarer den ikke å få riktig blanding. Så med andre ord Ligg Unna Pedalen. Du får sjekke om du har gnist på pluggene eller ikke. Pass bare på at du har nok spenning på batteri eller får lading da coilen skrur seg av under en viss spenning. Håper dette hjelper noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått svart, nettet har vært borte en stund:P

Men byttet coilen og pluggene. Og det funket som snus! Og kan vel slenge inn et spørsmål til her da, siden det er kommet snø så er det på tide å få strammet brekket. Noen som kan si meg hvordan det gjøres? :)

-Subaru Impreza 2.0GT

-Ford Mondeo 2.5 V6(Combat)

-Ford Mondeo 2.0(Combat)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår