marroc Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 På Biltema har de sånne gummiklosser man setter i fjærene for å stive opp litt, men har også sett noen ringer man setter nederst på demperen så den ikke går helt ned. Noen som vet hvor jeg kan få kjøpt sånne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Kjøp heller nye fjærer. Har selv sett gummiklosser som har bøyd fjærer skjeve. Feste gummiklosser på demperne så di ikke bånner vil ikke hjelpe deg noe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikal B Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 Testet ut de gummiklossene til Biltema. En skrekk og gru! Siter Volvo 940 B230FB ---> "960" B230FK prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Oktober 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2008 unnskyld at jeg spør men hvorfor prøver folk ut sånne greier? selv om jeg hadde fått det og det bare var til feks en jordebil så hadde jeg sagt nei... Greit nok at man kan strekke fjæra i kulepennen på ungdomsskolen så pennen spretter høyt og sånn men fjærer på bil er litt annerledes ass! Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marroc Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Grunnen til at jeg spør om disse runde klossene er at jeg vet de har vært brukt på biler som er senket og skal ha på breiere hjul. En dekk-felg forhandler i Trondheim bruker disse, men har ikke noe kontakt med han. Disse runde klossene har en diameter på 5-6 cm, er splittet åpne og et lite hull i midten som man setter rundt den stangen som går inn/ut av demperen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Sikker på at du ikke snakker om noe som heter "bump-stoppers". For jeg har det på min bil, men de er standard på mange biler om ikke alle. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Har også noe sånt på min bil. Er for og forhindre at dempern punkterer når den bunnes eller noe. Hva med og kjøpe deg stivere dempere? Bilstein og Koni har masse fint i sortimanget sitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 På Biltema har de sånne gummiklosser man setter i fjærene for å stive opp litt. Å redusere fjæringsveien gjør ikke støtdemperne eller bilen stivere. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marroc Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Sikker på at du ikke snakker om noe som heter "bump-stoppers". For jeg har det på min bil, men de er standard på mange biler om ikke alle. Er nok det det heter ja. Ser en på bimmers.no skriver om sånne for å hindre at dekkene subber i skjermene når bilen er senket. Ser de finnes i forskjellige typer. Jeg leter etter de som ser ut som skiver med splitt i for å tre på demperen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg