Cabgrab Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Hei. Min søsters Golf har en tendens til å låse det ene fremhjulet en gang i blant. Dette kan skje plutselig og hun oppfatter dette som meget dramatisk. Det er som regel i sving hjulet låser seg. Hun tror selv at det kan være at dekkene er for store (205/45-16) men jeg har hatt disse dekkene på blant annet Golf 2 uten problemer så har mine tvil om det. Er det noen som har en anelse av hva dette kan komme av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Oktober 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 Kan dekke ha tatt i nedre fjærskål? Evt et hjullager som er VELDIG gåent..? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Oktober 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 26, 2008 tviler på at det har vært borti noe. Er snakk om lite rattutslag før det låser seg. Har tenkt litt på om det kunne være et hjullager men tenkte å høre her før jeg evt. begynner å bytte på ting. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 edt låser seg som i får ikke svingt mer?? Bilen min hadde en greie, spesiellt i ekstremt regnvær, eller på vått føre at hjulene låste seg i sving. Ikke lenge etter byttet jeg servo reim og det hjalp på. Men hvis det er at bare ene hjulet låser seg vet jeg sannelig ikke... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Oktober 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Hjulet låser seg som i ikke gå rundt lenger. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sly Skrevet Oktober 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2008 Var egentlig det jeg trodde du mente ja... Kan jo nesten ikke være noe annet en hjullager eller kanskje evt. noe annet som henger seg opp inni det. Er det dekket som kommer borti vil du vel kunne se merker på dekket da etter hvor det slår borti... Siter (X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V (X) Fotgjenger (X) 93 VW Golf III 1,8l (X) 85 Audi 80 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Oktober 30, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 Mulig bremseslange i klem, eller sjekk om det er merker på innsiden av kalipteren etter en bremseskive som tar borti. Er det skrapemerke på innsiden, så vil jeg satse på at det er ett hjullager som er feil montert. Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg