Gå til innhold

Trenger hjelp angående førerkortbeslag...

Ranger emnet


AudiR4

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Hadde bare par spørsmål angående førerkortbeslaget mitt...

 

Jeg var på vei til Trondheim fra Oslo, ved Hamar (Stange) blinket de plutselig blå lys bak uten at jeg hadde lagt noe spesiell merke til dem før det....

 

Ble stoppet og fikk beskjed om å komme å sitte i politibilen..

De viste meg fartsmåling på 118km/t i gj.snitt i 80-sonen, da jeg prøvde å leke litt å smart og sa hvis jeg hadde ligget 2km/t under så hadde jeg ikke mista lappen, ble de litt sure...

 

Og når jeg prøvde å si at jeg ikke samtykker i førerkortbeslag eller forelegg sa ene politimannen at han hadde måling på meg i 144km/t noe jeg er nesten 99,9% sikker på at jeg aldri hadde den farten, fordi hadde trykket på cruise control'n par ganger og den stod på 132 km/t... Men var så stresset at jeg ikke tenkte noe over det der og da og samtidig følte meg litt presset av dem...

 

Men han sa hvis jeg samtykka forelegget så skulle han ta målingen han hadde på 118 km/t noe jeg gjorde så var det greit hvis jeg ikke samtykket førerkortbeslag grunnet jeg måtte ha førerkort grunnet jobbsammenheng og arbeidstider da det ikke finnes noen form for offentlig kollektiv transport.

 

Vet noen hvordan jeg ligger ann? Fordi hvis jeg mister førerkortet mister jeg jobb begge steder jeg er ansatt..

Audi R4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt om "don't do the crime if you can't do the time"? ... :)

 

Hvorfor akkurat 132??

 

Hørt om å la være å svare hvis du ikke har noe nyttig å komme med? =)

 

Fordi jeg kjørte en nyere Citroen med "rattnav" som står stille mens "der du holder delen av rattet" går rundt, og for å stille cruise control'n så er knappene der, og hver gang jeg skulle svinge litt kom jeg alltid nær den knappen for å ta farten høyere opp siden det er så trangt mellom der....., av den grunn så akkurat 132 km/t egentlig så var meningen kun å ha den på 125 km/t =)

Audi R4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja.. 3mndr uten lappen det, eke så gæli det.. går fort :) også vist du er ferdig med prøvetia så får du den igjen etterpå.. slepper teori og oppkjøring inntil 6mndr. Bare og dra på 1 ukes ferie og sjukemelde seg i 2mndr etterpå pga "frytkelig matforgifting" el no? hehhe...

men uansett, mener grensa til samfunsstraff/fengsel går på 130? så hadde godtatt jeg.

MTech2Sterlingsilber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel enklest å vedta et forelegg. Baller på seg om en tar saken videre og ender med bot, som blir stående i strafferegisteret. Ikke sikkert du er tjent med det på sikt.

 

Men det lureste er jo å kontrollere farten slik at du ikke havner i slike situasjoner. Da slipper du å bruke energi på å sno deg ut av dem og!

signaturregler:www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen hvordan jeg ligger ann? Fordi hvis jeg mister førerkortet mister jeg jobb begge steder jeg er ansatt..

3 måneder med buss eller sykkel. I tillegg 8000-9000 kr i forelegg. Helt standard sak dette. Nekter du, så øker de boten med 1000 kr i retten. Hvis du blir dømt, vel og merke.

 

Snuten har garantert ingen gyldig måling på 144 km/h. For hvis de hadde hatt en slik måling, så hadde de brukt den.

 

Hva slags bil var det som stoppet deg? Har du reg.nr.?

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 måneder med buss eller sykkel. I tillegg 8000-9000 kr i forelegg. Helt standard sak dette. Nekter du, så øker de boten med 1000 kr i retten. Hvis du blir dømt, vel og merke.

 

Snuten har garantert ingen gyldig måling på 144 km/h. For hvis de hadde hatt en slik måling, så hadde de brukt den.

 

Hva slags bil var det som stoppet deg? Har du reg.nr.?

 

Men kan ikke attest fra arbeidsgiver fra begge steder hjelpe noe som helst?

 

Jeg tar gjerne imot forelegg som er 10 000,- kroner ekstra så lenge jeg kan få tilbake førerkortet....

 

Det var en Volvo V70, svart farge... husker ikke reg.nr. men det var til overraskelse at det ikke var xenon lys på den...

Audi R4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan ikke attest fra arbeidsgiver fra begge steder hjelpe noe som helst?

 

Det hjelper neppe. Men hvis du ikke prøver, så får du garantert ikke forkortet inndragingstiden.

 

Jeg har noen flere tips. Si at du har unger og elskerinner å ta vare på. I tillegg kjører du ut ved til pensjonister om vinteren, så de ikke skal fryse ihjel. Dessuten kjører du legevakt i Ytre Enebakk, så de ikke skal dø heller. Dessuten skriver du at du har sluttet å grisekjøre, og i stedet engasjert deg i Trygg Trafikk.

 

Du kan jo vurdere å kjøre uten førerkort. Bakdelen at da tar politiet det for to år hvis du blir tatt.

Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår