Gå til innhold

kosekroken (offtopic tråden for peugeot)

Ranger emnet


Gjest sicarlse

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Om de er med i motorsport har jo ingenting å si på kvaliteten :P

 

Ehh, det er jeg faktisk helt enig, heheh, 307 er vel den peugeot med mest feil. så det kan jeg vel ikke skryte mye av, men peugeot generelt er bedre enn folk tror;) se på audi/vw som en stor kandidat så har de relativt mye feil de å. bare de er tysk å ikke fransk, greit nok at eldre peugeot hadde UTROLIG mye elektrisk feil og mekaniske feil. men det hadde jo generelt alle biler i gamledager.

 

litt historie, Kopiert fra wikipedia:

Peugeot er en fransk bilprodusent, grunnlagt i 1889. Firmaet startet med produksjon av sykler, men kan spore sin historie tilbake til den gang brødrene Jean-Pierre og Jean-Frédéric Peugeot bygget om en mølle til en smie i Sous-Cradet i det nordvestlige Frankrike i 1810.

 

I 1889 viste Peugeot frem en dampdrevet trehjuling på Verdensutstillingen i Paris, og i 1913 produserte Peugeot halvparten av alle biler i Frankrike. I 1952 ruller bil nummer 1 million av samlebåndet.

 

I 1976 fusjonerte Peugeot og Citroën. Peugeot overtok 90% av aksjekapitalen i Citroën. Det nye selskapet får navnet PSA Peugeot Citroën.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peugeot er jo det beste å skru på!

Har ikke voldsomt med skruerfaring, men endel ford, mercedes, audi og nissan er noe jeg sliter med å forstå meg på til tider.

 

Peugeot er fint med masse torx, og koselige løsninger på det meste.

 

Når det er sagt har jeg aldri funnet den samme deilige kjørefølelsen i noen andre biler.. Blir for "stivt" og ekkelt.

Peugeot er smuuuuuud å kjøre :D

 

At man må lengre opp i modellserier og prisklasse for å bli kvitt plastikken, er noe jeg gladelig lever med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stort sett bare skrudd franske biler og i mine øyne er de genialt enkelt skrudd sammen.

Når jeg en skjelden gang har skrudd japansk eller tysk har jeg allid klødd meg litt i hodet før jeg har knekt koden.

 

Å lære å skru en ny type bil er som å lære et nytt språk. Det er ikke vanskelig men det tar litt tid.:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal ikke nekte for at den ikke er god å kjøre, for det er den. og den er overraskende kvikk til å ha så liten motor.

men når noe går i stykker, så er det DYRT! helt ville delepriser på denne bilen. ene eksosrøret (det som kommer fra grenrøret og går ned til kat) kostet 1500, og da fikk jeg firmarabatter. umulig å finne noe særlig uoriginalt heller.

 

volvoen kunne jeg bare gå inn på biltema å si hva jeg skulle ha. eneste de har til 205 er bremsedeler omtrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke mange merkerker som er billig deler til. uansett hva du skal ha, det spørs bare om det er produsert kopier av dette. om du ser på spesialdeler til vw/audi eller japansk til peugeot er det vel like dyre uansett hvor mye du snur og venner på flisa.. at et org grenrør er dyrt sier jo stort sett seg selv.. men det er jo mulig å oppsøke huggere eller forum som dette å spørre om noen har et liggende eller vet om et så kommer det alltid noen som har en god eller lurifaks ide på å fikse saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jobbet på møller å skrudd vag... men etter jeg begynte på toyota så er det en drøm.. jeg vil si att toyota er det beste merke å skru på... å jeg har skrudd på litt forskjellig...

 

nå driter vi faktisk i toyota her inne, ærlig talt!

dette er faktisk kosekroken for peugeot!

 

skal du koseprate toyota lag din egen tråd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke mange merkerker som er billig deler til. uansett hva du skal ha, det spørs bare om det er produsert kopier av dette. om du ser på spesialdeler til vw/audi eller japansk til peugeot er det vel like dyre uansett hvor mye du snur og venner på flisa.. at et org grenrør er dyrt sier jo stort sett seg selv.. men det er jo mulig å oppsøke huggere eller forum som dette å spørre om noen har et liggende eller vet om et så kommer det alltid noen som har en god eller lurifaks ide på å fikse saken.

 

er jo det som er poenget mitt, er liten deletilgang annet enn originaldeler. derfor er det dyrt å fikse denne bilen kontra mange andre biler, nettopp pga denne ikke kommer som byggesett fra biltema. noe som forøvrig kunne vært nyttig.

 

fikk pris på ny bensinpumpe til denne, 4200kr! seff hadde de bare pumpe til 106 på biltema. og denne kostet selvfølgelig bare en 5-600kr. jeg betalte 9000 for bilen, nylig EU-godkjent. så jeg må hele tiden sette det i perspektiv opp i mot hvor mye bilen er verd. og hver ting som må fikses koster jo 1/3 av bilens verdi i mine øyne:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@sicarlsee: Hvilken årmodell og type 205 har du? De "minste" av de nyere 205ene og de "minste" 106ene samt Citroen AX deler motor. Det er slett ikke utenkelig at en bensinpumpe fra 106passer til din bil.

 

Biltemakatalogen er litt lite detaljerte når det kommer til Peugeot og Citroen. Delene passer alltid til mangen flere biler enn det som står. De kreves litt kunnskap å finne fram til de rette delene.

 

Siden du sansynligvis må regne med å skru litt på en bil du åpenbart ikke kjenner vil jeg anbefale deg å bli medlem hos Peugeotklubben, eller i første omgang registere deg på forumet.

http://www.peugeot-sport-club.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 1991mod 205 COKE edition. dette er utgaven med 1.1 liters motor på 58hk og bilen veier 790kg. jeg måtte heldigvis ikke bytte bensinpumpe da jeg er litt elektronikkyndig og fiksa den sjøl:)

 

jeg har allerede regga meg på det forumet, og syntes ikke noe om at jeg må betale 250kr for å sitte å snakke med folk på internett. har forøvrig en veldig god kontakt når det gjelder pug. flink som faen. han har 2x205 med mi16motor:) dette er da 1.9gti utgaven og 155hk på en bil på 820kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjellmagne du snakker om?

Nei, du sier noe om de 250kr, det har vært diskutert mye blandt forumbrukerene, men dette gjør helt frivillig folk for at andre skal få tilgang til billig slitedeler hos meca, nå kommer mulig en ordning hos peugeot norge, oljeskifexpressen og andre mindre aktører, samt at du får mer kunnskap om din bil.

Det er jo store muligheter at folk vet om ting til en billigere penge, og eventuelt vet hvordan man kan reparere bilen gratis;)

Så en stønad for banedager, server, rabattkort, medlemsbevis, og mye rik kunnskap så er ikke 250 spenn så ille syntes nå jeg.

 

noen som vet når 308rc kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår