Gå til innhold

Cossiewonka: Ford Escort Mk2. ferdigstilling

Ranger emnet


cossiewonka

Anbefalte innlegg

Kjøpte for et år siden denne escorten etter å ha solgt mitt Rothtmans replica prosjekt.

 

Mye var da gjort med bilen;

 

1987 Sierra 2,0liter is maskin som er tatt helt ned og renovert og bytta slitedeler.

Kent cam fr32 inj kamsett.

Letta svinghjul

Mocal oljekjøler.

Wilwood bigbrakes foran.

Cosworth skivebremser bak. med mekanisk handbrekk

Banjo bakaksel med 2-link og panhard stag.

Antidive, og gule og røde foringer hele veien.

5 trinns girkasse fra sierra.

Pedalboks fra willwood

World Cup travers,

rs2000 alu bunnpanne

gp4 styreaksel.

 

Etter en lang pause fra det hele må jeg omsider få den ferdig;

 

Kopperrør til bensin har blitt montert. Har også bestilt stålomspunned slanger for bremser, har lagt kobberrør til bremser, men jeg tenker at hvis jeg har slanger hele veien, slipper jeg så mange koblingspunkter og begrenser sjansen for lekasje. Noen som har insigelser om å bruke slanger hele veien?

 

Har koblet opp, og sliter med å finne riktig ledning som skal gå fra hjerne til coil, har ikke gnist på pluggene eller fra coil.

Motor er da en <a href="http://www.home.no/williamc/Mk2/motor.jpg">2 L Sierra IS</a>

 

Flere bilder:

<a href="http://www.home.no/williamc/Mk2/bakhjul.jpg">Felger</a>

<a href="http://www.home.no/williamc/Mk2/siden2.jpg">Bilde 1</a>

<a href="http://www.home.no/williamc/Mk2/int.jpg">Førersete</a>

<a href="http://www.home.no/williamc/Mk2/motor.jpg">2 L Sierra IS</a>

foran.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er temelig frustrert nå..

får ikke gnist på pluggene, har fulgt koblingskjemaet;

<a href="http://www.home.no/williamc/Mk2/koblingskjema.jpg">koblingskjema</a>

 

Stemmer det at signalet til coilen skal pulsere? Loddet sammen en 1k ohms motstand og en lysdiode på et kretskort som jeg brukte som prøvelampe, tror jeg har prøvd alle ledninger fra hjernen nå, men får ikke noe puls fra noen av dem.

 

Noen som har en Sierra som kan sjekke fargen på ledningen/ene til coilen?

 

Den enne kommer rett fra nøkkelbryteren, minusen fra styrereleet som sitter sammen med releet til bensinpumpa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Har gnist å¨pluggene å den tenner på alle pluggene når jeg spruter inn startgass, men får ikke bensin ifra dysene.

Hva kan hindre dysene fra å åpne?

Har målt på spenningen ved hurtigkoblingene, der er det 12V inn.

Ser av koblingsskjema at det sitter en diode foran alle dysene, kan denne ha brent opp? noen forslag?

koblinsskjema2.jpg

Endret av cossiewonka
bilde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalledningen fra tenningsmodul til coil er grønn.

 

Det er vel ei diode som er ibruk til noen sensorer på innsuget, ikke til dysene.

Har du kobla systemrelèet rett, er det 12V inn på dysene når tenninga er på?

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signalledningen fra tenningsmodul til coil er grønn.

 

Det er vel ei diode som er ibruk til noen sensorer på innsuget, ikke til dysene.

Har du kobla systemrelèet rett, er det 12V inn på dysene når tenninga er på?

 

ok, systemreleet slår inn når jeg setter på tenninga. det gjør også releet til bensinpumpa og pumpa går. Målte rett på dysene i dag. Har kun positiv inn på den brune, jeg trodde brun som regel var jord eller minus på ford...

Målte mens jeg dro på starteren også, ingenting...

 

Men når jeg måler i hurtigkoblingene før dysene har jeg 12V mellom sort og brun som går inn på dysene.

er noen andre signal ledninger der også som det er litt forskjellige spenninger på. 3,5V , 5V og 7 V

det er mellom blå/gul, Brun/rød og brun/blå signalledniger.

 

Er det kanskje en føler på innsuget som ikke virker som den skal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brun er jord, og brun/annen farge er minussignal.

Svart skal være pluss fra systemrelèet om du kikker i koblingsskjemaet ditt. Dioda går mellom pluss og negativ styring til tomgangsmotoren om jeg forstår riktig, sikkert noe for å stabilisere tomgang litt.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Ok, takker :)
Var litt div. feil der. Hadde noen overledninger i hovedlysbryter samt i blinklysbryter som stjal strøm slik at styringa til motoren ikke fikk full spenning. Byttet også til orginal bensinpumpe ifra Sierra, hjalp mye på bensin trykket! hadde en hytrykkspumpe ifra biltema tidligere, men er bare ikke kraftig nok til innsprøytingsmotor!

Så videre til bremsene, har to resovoar for bremseveske over torpedoveggen, men utløpet på disse ligger lavere enn innløpet på bremsesylinderne som sitter på pedalboksen, kan det bli noe problem mht luft i slangene etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår