Schtig Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Har fått problemer med høyre fremdør. Den vil ikke låses opp, hverken innenfra (med dørhåndtak) eller med nøkkelen. Når jeg trykker på nøkkelen er det bevegelse i låseknappen, men den vil ikke gå helt opp. Har noen erfart noe lignende og vet hva som må til? Det blir uansett vanskelig å ta av dekselet for å se, siden døra ikke vil opp. Siter Audi A6 Avant 2,4 1998 SAAB 900 GL 82Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stålmannen Skrevet Oktober 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 24, 2008 Hvis du åpner høyre bakdør ser du mest sannsynlig skruene til låsekassen i fordøren. finn verktøy som passer i skruene og en forlenger. Sett verktøyet i en av skruene og slå på det med en hammer mans en annen står og trykker som en gal på åpneknappen i førerdøren. Dette pleier som regel å virke, men hvis det ikke gjør det så finnes det jo et dyrere alternativ som å sage seg igjennom dørtrekket. Når du får opp døren må du huske å ikke lukke den igjen, og så løper du og kjøper deg en ny låsekasse. Du kan også prøve å slå på døren litt under dørhåndtaket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schtig Skrevet Oktober 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 25, 2008 Manga takk, det må vi prøve. Siter Audi A6 Avant 2,4 1998 SAAB 900 GL 82Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schtig Skrevet Oktober 29, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Forsøkte trikset som "stålmannen" skrev i sitt innlegg. Det hadde ingen umiddelbar effekt, men i dag, altså dagen etter, låste døren seg opp på vanlig vis (to ganger faktisk). Takk til stålmannen!! Mekanikeren min sa jeg måtte komme inn med bilen den dagen jeg fikk opp døren. Spørsmålet er om det er noe jeg kan gjøre selv for å utsette reparasjon? Kan det være så enkelt som å rengjøre og smøre mekanismen. Eller er låsemekanismen så dårlig, når dette først skjer at man er nødt til å bytte den ut til en ny? Jeg har saumfart nettet og funnet ut at det går an å kjøpe låsemekanisme fra hugger. De tar 6-700 kr for en slik, og jeg mener å ha funnet ut at det koster 1600-1700 kr for original. Har stålmannen noen formening om dette, eventuelt andre som har gjort noe med dette tidligere? Siter Audi A6 Avant 2,4 1998 SAAB 900 GL 82Mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stålmannen Skrevet Oktober 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2008 Se der ja. Jeg ville anbefalt deg å kjøpe en ny låsekasse. Problemet vil nok komme igjen en gang. Ettersom at dette forsåvidt er et ganske vanlig problem på disse bilene ville jeg ikke anbefalt deg å kjøpe en brukt låsekasse. Kan jo være problemene med den låsekassen også er rett rundt hjørnet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audirsguru Skrevet Desember 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 fikk nesten det samme problemet i dag..bare at døra mi låses opp men kan ikke åpnes verken innen eller utenfra.. sikkert ett stag som har hoppet av.. :P Siter Audi RS2 95 mod Audi A6 2,5 TDI quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audirsguru Skrevet Desember 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2008 bruker denne tråden litt :) er det noen som har ett stalltips på å få åpnet døra? Siter Audi RS2 95 mod Audi A6 2,5 TDI quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Totningen Skrevet Februar 11, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2009 Smøre låsen fra sprekken mellom bak og framdør da bakdøra er oppe, og surre beskyttende plastfolie på en tykk stålråd som feks hank fra et malingsspann og dirke og rote med låsen mens en annen låser opp o g att eller prøver å åpne. Ellers er det å åpne dekslet i dørstolpen og prøve å skru ut skruene for låsebøyla med en tang... Ikke lett men antagelig eneste mulighet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Metric Skrevet Februar 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 25, 2009 Hadde samme feilen på min A6. Enkel løsning :) Hold i dørhåndtaket på høyreside, mens du bruker "lås opp knappen" på venstredøra. Må strekke seg litt men da låste den seg opp på min. Etter den hadde hengt seg opp et par ganger, og jeg hadde låst den opp med å gjøre dette har den "gått seg til" og har ikke hatt problemet på noen måneder nå :) Siter Audi A6 1.8TQ 1998 Audi A6 1.8T 1998 - Til salgs!! Audi A4 1.8 1997 - solgt Audi 80 1.8E 1987 - solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet April 4, 2013 Rapporter Share Skrevet April 4, 2013 Dette er tydeligvis et vanlig problem ja. Det har også dukket opp på min A6 fra 2001. Det som skjer at venstre bakdør ikke vil låse seg opp. Det er bevegelse i knotten når jeg trykker på fjernkontroll eller knappen ved førersetet, men kun litt. Når jeg trekker i døråpneren på innsiden kommer knotten opp fra hullet i døærtrekket. Jeg har prøvd å trykke flere ganger på låseknappen på fjernkontroll og døra både mens jeg har holdt håndtaket oppe og igjen på den aktuelle døren. Jeg har også prøvd det men jeg har trykket knotten ned med leathermanen min, og mens jeg har holdt den igjen "i åpen posisjon"... Noen andre tips folk har? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Auda Skrevet April 5, 2013 Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 Dette skjedde på min, og da var det motoren på sentral lås enheten som hadde brent opp. Kjøpte ny enhet, så funka det fett. Siter URS4(Outlaw) A6 2.7T(Murdered) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RuneNyg Skrevet April 5, 2013 Rapporter Share Skrevet April 5, 2013 Byttet låskasse på min, alt bra etter det. Koster ca 300,- for ny lås på Ebay. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet April 6, 2013 Rapporter Share Skrevet April 6, 2013 Da kan det hende at det er låsekasse eller motor i sentrallåsen da... Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få åpnet den låste bakdøren da? Får jo ikke åpnet dørtrekket uten at døren er åpen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra1996 Skrevet Mai 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2013 Ingen som vet hvordan jeg kan få åpnet den låste døren? Hjelper ikke å trekke opp låsetappen med leathermanen min... og heller ikke at jeg samtidig låser opp dørene på bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg