Anderss Skrevet Oktober 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 23, 2008 Jeg har en Jetta 87 modell, som org har dekkdimensjon 175/70-13 (tror jeg). Dette er noen rustne stålfelger, som jeg kunne tenke meg å bytte i alu-felger. Jeg har sett litt rundt på bruktsider, og ser mange 14" og 15" felger med riktig boltdiameter(4x100) Det jeg lurer på er: 1. Hvor brede felger kan jeg sette på uten at hjulet kommer borti noe? 2. Hvilken profil må jeg gå ned til hvis jeg skal ha 14" og 15" felger? 3.Hvor mye impress kan felgene ha? Ser på en oversikt at jetta originalt har 45 i impress, må det være akkurat 45 eller passer felger med litt annen impress også? Kanskje det er et område mellom to størrelser som passer? Dere må gjerne anbefale felg/dekk-størrelser dere mener passer bra og ser bra ut på en Jetta :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kVaKK|Akk Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 7-7,5 x 15" er vel det som er lettest å få tak i. Dette er egentlig ypperlig på disse bilene, vil ikke være no problem. 195/50-15 er en grei dekkdim å gå for. Det vil se greit ut og du har fortsatt litt gummi mellom felga og veien. Det går jo på både større og breiere felger, men om det går bra da kommer jo ann på senk. Men 15" er hvertfall lett å få tak i og billig. ET (innpress) mener jeg originalt er 38 på Golf/Jetta II. Husker ikke hva ET var på de 15" jeg hadde, men de fleste felger du får tak i med rett boltsirkel vil nok passe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ESPN Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 7.5 går vell lett på, her med 165/40 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg