Mar240 Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Når du sveiser nye hjulbuer, legger du de nye buene innafor originalstålet, og sparkler over kanten? Siter -Volvo 245 GLE `87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_ekle Skrevet Februar 3, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Jobber du i nordsjøen? Du tilpasser plater godt til og vere første gangen. Trur detta blir en rå bil! ja jobber på nordsjøen ja.. Når du sveiser nye hjulbuer, legger du de nye buene innafor originalstålet, og sparkler over kanten? falser inn en kant på bakskjermen å legger hjulbuen inn i falsen å så sveiser det. Siter 80 Volvo 242 evi prosjekt. 05 Audi A6 S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mar240 Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 falser inn en kant på bakskjermen å legger hjulbuen inn i falsen å så sveiser det. Hmm, skjønte ikke nøyaktig hva du mente nå men Siter -Volvo 245 GLE `87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Februar 3, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2009 Tener du mye ut i der? Får vel mye fri til og skru volvo 242 og?Har søkt på brønnteknikk til neste år, så vil vite åssen det er uti der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Bruker vel å være 2 uker på og 4 uker av, varierer veldig. Og lønningen skal vel også være bra mener jeg, kommer vel selvfølgelig ann på hva du jobber som men mener en motormann har 40 000 i måneden? Brønnteknikk har jeg hørt ikke er helt enkelt å komme inn på, men jeg har planer om å prøve på det selv. :) Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Jeg har fem i snitt, så jeg trur jeg kommer inn. Hvor gammel er du veritas og åssen linje går du på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Veritas- Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Ah 5 i snit skal være godt nok ja. 19 år, er motormannslærling nå. Gikk GK Mekanisk og VK1(Vg2) Skipsteknisk drift Siter '83 240GL Solgt! Veritas' '75 242 L Solgt! -Veritas-: '76 Volvo 242 L Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_ekle Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 joda tjener greitt nok her ute ja:P og går 2-4 jeg ja. gikk faktisk brønnteknikk i 05/06. Siter 80 Volvo 242 evi prosjekt. 05 Audi A6 S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_ekle Skrevet Februar 4, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Hmm, skjønte ikke nøyaktig hva du mente nå men oki kan prøv litt bedre da.. måten jeg jør det på er at legger på den nye hjulbuen, merker opp den og kapper ca.1cm under strekken slik at det blir for mye igjen. Kjøpte en falsetang på biltema som lager en fals slik at legger den nye hjulbuen inn i falsen, falsen er bare at man forsenker plata 1mm. sveiser det og så blir det nok noe sparkling ja:p. håper dette ble litt greiere men er ikke noe fasit på hvordan man skal gjøre det. Siter 80 Volvo 242 evi prosjekt. 05 Audi A6 S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Februar 4, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2009 Det er veldig kjekt og false når man sveiser i starten. Tåler mer varme og man brenner ikke så fort hull. Var det vanskelig og komme inn på brønnteknikk? Du har vel en jobb ved siden når du har så mye fri? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_ekle Skrevet Februar 5, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 nja gikk jo greitt å kom inn der, men må jo ha litt meir enn 2 i snitt ja:P tja hjelpe fadern heim på gårdn en del, å går no me ein del ti te verkste da:p Siter 80 Volvo 242 evi prosjekt. 05 Audi A6 S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo d6 Skrevet Februar 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2009 Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mar240 Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 oki kan prøv litt bedre da.. måten jeg jør det på er at legger på den nye hjulbuen, merker opp den og kapper ca.1cm under strekken slik at det blir for mye igjen. Kjøpte en falsetang på biltema som lager en fals slik at legger den nye hjulbuen inn i falsen, falsen er bare at man forsenker plata 1mm. sveiser det og så blir det nok noe sparkling ja:p. håper dette ble litt greiere men er ikke noe fasit på hvordan man skal gjøre det. Prøvde å lage en tegning etter hva jeg forstod du mente. Stemmer det? Er dettte falsetangen du mente? http://www.biltema.no/products/productimage.asp?iItemId=102770 Siter -Volvo 245 GLE `87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R-242tic Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 vil tro det er slik han gjør det ja Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
luigi Skrevet Februar 6, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2009 skam rå bil Siter MVH Raymond Myrland 940 front ønskes. 960 intriør ønskes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg