Gå til innhold

Starter ikke etter at den har blitt stoppet.

Ranger emnet


DagArne

Anbefalte innlegg

Har en Opel Astra 95 modell. De siste gangene etter at jeg har kjørt langt med bilen og stoppet motoren. Har jeg opplevd at bilen ikke vil starte, starteren slår ikke inn, før det har gått en ca 30 minutter.

 

Må jeg bytte starteren eller er det noen andre triks som jeg kan gjøre for å fikse dette? Eller er det noe annet som er feil?

Er ingenting galt med strømmen, får masse lys i displayet og kjørelysene blir ikke svakere når jeg vrir om tenningsnøkkelen.

 

Kan kjøre kortere turer uten å få samme problemet, det er kun på lengre turer at dette skjer.

Virker som noe må kjøle seg ned før jeg får startet.

 

Noen som har noen forslag til hva problemet er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Nei har ikke funnet ut av det, valgte trimme vekk litt flesk jeg først, dama mente jeg så sprekere ut :) Nå er jeg sprek nok og kommer til å bytte starteren siden du også hadde problemet med den og hvis det var releet burde jeg ha hørt litt tikking fra det. Nå starter den ikke selv om den har stått i ro i to timer.

 

 

Kan jeg kjøpe de fleste startere bare jeg kjøper til Astra og omtrent samme årsmodellen eller må jeg kjøpe starter til den spesifikke modellen?

 

Har en Opel Astra 1,6GL 95 mod. Type er Astra F.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det, men er så lite fristende å gå på den nå. Har fått svoger til å legge ut for en på et hoggeri fra samme bil og motortypen. Regner med at det blir riktig da. Må også hjem for å finne verktøy så jeg får skiftet den, skal skifte den i helgen tenkte jeg. Går jo ann å kjøre med den, den starter også lett så bakkestart skulle ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår