Gå til innhold

Klarlakkproblem...

Ranger emnet


Rabies

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å hjelpe svogeren min litt med å fikse bilen til stefaren. (Fått en smell)

Jeg har lakkert den ene døra, men får ikke noe bra resultat. Alt ser greit ut når jeg legger på lakk, men når jeg begynner med klarlakk så kommer det ut som store dråper (ikke den typiske "sprøytedusjen") og alt blir helt knudrete.

Blander klarlakken med ca 10% lakkvann og 10-15% herder. Hvis det har noe å si ;)

Hva gjør jeg feil??

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det at klarlakken skal tynnes da? legges i 2 strøk da :)

 

Sjekket trykket på sprøyta, bruker normalt sett 2 bar, sjekk at dysa er reingjort skikkelig og sitter ordentlig, samt at det he HELT reint i luftkåpa, litt dritt der så er sprøytebilde ødelagt å den kan "spytte"

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å hjelpe svogeren min litt med å fikse bilen til stefaren. (Fått en smell)

Jeg har lakkert den ene døra, men får ikke noe bra resultat. Alt ser greit ut når jeg legger på lakk, men når jeg begynner med klarlakk så kommer det ut som store dråper (ikke den typiske "sprøytedusjen") og alt blir helt knudrete.

Blander klarlakken med ca 10% lakkvann og 10-15% herder. Hvis det har noe å si ;)

Hva gjør jeg feil??

 

 

Ehh hva mener du med lakkvann ?? er det tynneren til vannfortynnbar forlakk du mener ?? er det vannfortynnbar klarlakk du har ?? vannet som brukes til å tynne vannfortynnbar forlakk kan ikke brukes til å tynne vanlig 2K klarlakk, 10-15 % herder ?? hvilken type klarlakk har du ? få tak i teknisk data på den lakken du har, der står hvilken herder og tynner som skal brukes, og hvilket blandeforhold den skal ha, noen har 2:1, 3:1, 4:1 osv + evt 0 til 20-30 % tynner.

f.eks Sikkens sin Superior LV har 60% heder, og 20% tynner

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg er ganske fersk når det gjelder dette her. Men jeg fikk beskjed om å bruke lakkvann til tynner i hvertfall. Var bilextra da så kan jo hende de bare driter seg :S

Kan sjekke klarlakken etterpå. Står i garasjen til svigers.

Hvis det hjelper så lukter både den og herderen som modellflylim.

Men hvis jeg har ikke kan tynne den med vann så er det jo ikke rart at det går til helvete... *Slå bilextra med en 2x4*

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skal jeg tynne den med da egentlig? Jeg hjar sånn celulose tynner stående, men den skulle vist for all del ikke komme i kontakt med lakkerte flater :S

 

Du skal tynne den med den tynneren klarlakken skal ha, og det står hvilken tynner det er i teknisk data, ikke bruk cellulose tynner, det er en vasketynner som brukes til vasking av sprøyten etter bruk.

Er vel Sikkens og Lesonal sine lakkprodukter Bilextra selger, er ihvertfall det dei selger her hos meg

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro det er sikkens ja. Superior LV hørtes kjent ut og jeg kjenner ikke til mye klarlakk ;)

 

Da skal du bruke pinne # 31 når du mixer den, 100:60:20, 100% lakk, 60% herder, og 20% tynner, og tynner du kan bruke der er Superior LV Reducer Fast, Normal, Medium, Slow eller Accelerator.

Activator WB kan du ikke bruke til å tynne klarlakken med, den skal kun brukes til å tynne basen med

Bilforumet.no
Moderator: Lakk og Karosseri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår