Gå til innhold

Tynne original strømkabel/jording på audi80, kan dette forårsake støy?

Ranger emnet

Emerica

Anbefalte innlegg

Hei!

Har gått til innkjøp av audi 80 2,0 1992 modell.

Ved montering av ny cdspiller fant jeg ut at originalkablene er VELDIG tynne, er dessuten noe svak støy i høyttalerne både før og etter bytte av cdspiller. Kan jordingen å strømkabelen være årsak til dette?

Hvilke kabler bør jeg bytte til (størrelse)?

Mvh Bjørn

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har gått til innkjøp av audi 80 2,0 1992 modell.

Ved montering av ny cdspiller fant jeg ut at originalkablene er VELDIG tynne, er dessuten noe svak støy i høyttalerne både før og etter bytte av cdspiller. Kan jordingen å strømkabelen være årsak til dette?

Hvilke kabler bør jeg bytte til (størrelse)?

Mvh Bjørn

Gratulerer med ny bil :) BTW, jeg skal ALDRI ha Opel ;)

Du skal ikke bytte noe som helst ;) Den originale plussledningen som kommer fra tenningslåsen (den tynneste av de røde) bruker du som styrestrøm til et nytt rele. Legg ny kabel fra batteriet (+) inn til spilleren via releet. Legg også opp en ny jordledning koplet direkte til karosseriet, rett under A-stolpen(e) er det jordingspunkter.

PS. Husk at den/de tynne hvite ledningene i originalpluggen skal ha +12V når radioen er på, dette er til antenneforsterkeren.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Hehehehe, ja Opel er skrot :)

Tror jeg forstod hva du mente, håper dette blir bra :) Hvor store kabler bør jeg benytte?

Og tror du dette kan være årsak til støyen jeg har?

Edit: Takk for hjelp forresten :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk min. 4mm2 mellom batteri og rele, samt videre til spilleren. Bruk samme tverrsnitt også til jord.

Husk sikring på + ledningen maks 20 cm fra batteriet!

Om det er lite tverrsnitt som lager støy er ikke sikkert, men det blir i alle fall ikke verre med større. Er det støyfilter på + lederen til spilleren?

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk min. 4mm2 mellom batteri og rele, samt videre til spilleren. Bruk samme tverrsnitt også til jord.

Husk sikring på + ledningen maks 20 cm fra batteriet!

Om det er lite tverrsnitt som lager støy er ikke sikkert, men det blir i alle fall ikke verre med større. Er det støyfilter på + lederen til spilleren?

Tusen takk for hjelp :)

Har ikke støyfilter nei :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider