ian928 Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Hei hei, Min mor har en 93 Justy 1,2 som aldri har gått helt som den skal tror jeg. Jeg vet det er en tresylindret motor men den rister og går så dårlig at jeg kan ikke tenke meg at den skal være sånn. For en tid tilbake testet vi kompresjonen og fikk lavt utslag på en sylinder. Det viste seg at ventilen ikke lukket, når vi justerte ventilen tilbake til der den skal være så gikk den litt bedre og ristet muligens litt mindre. Kompresjonen gikk opp men ble ikke helt som på de andre to sylindrene. Det har dukket opp en Justy av tidligere modell (før 1990) på en hugger i nærheten. Dette er også en 1200, men som sagt av tidligere årsmodell. Den har gått bare 70.000 og vi får motoren billig. Spørsmålet er: Vil motoren passe? Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Du oppholder deg midt i "paradigmeskiftet" mellom forgasser og innsprøytning her, så det kan være betydelige forskjeller disse motorene i mellom. Har ikke peiling på om dette gjelder for Justy, men det er verdt å sjekke ut. Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Oktober 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Denne bilen har forgasser (en hel...) avansert en, men likefullt forgasser... Jeg regner med at de eldre bilene også har forgasser? Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Oktober 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2008 Denne bilen har forgasser (en hel...) avansert en, men likefullt forgasser... Jeg regner med at de eldre bilene også har forgasser? Så det er ikke en form for monopoint elektronisk innsprøytning altså? Jeg har hørt om flere billigbiler som beholdt forgasser et stykke ut på 90-tallet, så det stemmer nok. Som en generell regel vil jeg ikke anbefale å sette inn motorer som er eldre enn bilen selv. Det må dog bemerkes at jeg for tiden holder på å sette en motor fra 1970 i en bil fra 1990... Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ian928 Skrevet Oktober 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2008 For å lage litt historikk her så er det forskjeller på blokkene på ulike modeller, jeg er ikke sikker på hvor skillet gikk. Kost sagt er det andre drivakslinger på sene biler og blokkene har noen ekstra monteringshull pga det. Dette betyr: Du kan sette en nyere blokk i en eldre bil Du kan ikke sette en gammel blokk i en nyere bil. Du ser forskjell på ny og gammel bil ved å se på drivakslingene, nye biler har kraftigere drivakslinger pluss at begge drivakslingene er like lange. Det er adapteren for å forlenge uttaket til drivakslingen som du trenger monteringshull i blokka for å få på plass. Siter Ian 1998 Range Rover 4,6HSE, 1989 Porsche 944 Turbo, 1980 Porsche 928S 1979 Volvo 245, 1965 Triumph Spitfire4 Mk2, 1964 Triumph Spitfire4 Prosjekt 1956 Land Rover 86" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.