Gå til innhold

Ytelse av topp?

Ranger emnet


Volvo 144 DeLuxe

Anbefalte innlegg

har da fått planet toppen og portet litt ,men lurer på om hvor mye det har og si og bytte ventiler og ventil fjærer? eventuelt hvilke ventiler anbefales?

på en b20 så er toppen 89% av triming... bytt til 46 innsug og 37,5 el 38 mm eksos ( der det Max av hva du får plass til) Kost på deg nye dobble fjere oxo.Siden du er fra levanger så hør med kjetil/henrik hårberg på verdal. han kan sette deg i forbindelse med en svenske som bor der som bygger topper og borre blokker der nede.

76mod 242 bus bil

82mod 242 /prosjekt STOR sugis.

95mod 940 d24tic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en b20 så er toppen 89% av triming... bytt til 46 innsug og 37,5 el 38 mm eksos ( der det Max av hva du får plass til) Kost på deg nye dobble fjere oxo.Siden du er fra levanger så hør med kjetil/henrik hårberg på verdal. han kan sette deg i forbindelse med en svenske som bor der som bygger topper og borre blokker der nede.

 

okey, har kjøpt meg 2 doble solex 45 også, så jeg må vel se om jeg får prøvd på de,men må hvis få seg en overhaling først som du ser:)

Volvoomgjring071.jpg

 

Volvoomgjring072.jpg

 

 

ja har hørt om de, vet ikke hvem det er,men det skal vel ikke bli det største problemet og finne ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er litt vanskelig å skaffe deler til de solex gasserne men alt går .. bare sørg for at de er riktig justert ... er mange som har brent hull i stempel pga feil blanding på solex gassere( meg selv inkludert)

 

 

 

Oi, det hørtes ikke noe særlig ut:s hvordan finner du ut at den ikke er rangjustert før man starter den da?:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en b20 så er toppen 89% av triming... bytt til 46 innsug og 37,5 el 38 mm eksos ( der det Max av hva du får plass til) Kost på deg nye dobble fjere oxo.

 

Låner denne litt...

 

Noen som har bilder eller en guide om hvordan man setter inn større ventiler??? Er det bare å frese ut til riktig dim.

Er vel ikke utskiftbare ventilseter i B20 lokk?!!

 

takker for svar

mvh Odd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår