Gå til innhold

forsterkeren.. ehhm.. kutter..?

Ranger emnet


randerzz

Anbefalte innlegg

kjører 10" fusion powerplant sub (av typen H), sammen med PP-AM15001.

suben skal takle 450 watt, og forsterkeren skal kjøre på 550 watt.

men når jeg drar litt på på slutter suben helt å spille, så når jeg skrur ned volumet igjen starter den igjen.

 

tenkte først at det var et problem med jordingen, så sjekket den, pusset skikkelig ned til metallet igjen skrudde fast og dekket til med litt silikon for å hindre korrosjon, (fusion anbefalte faktisk dette i innstallasjonsmanualen) prøvde igjen, men samme problemet ennå..!

har brukt kabelsettet som fulgte med, så strømkablene skal passe til (4 awg)

 

tenker det kan være de originale jordingskablene i fra batteriet som ikke klarer å levere, så disse skal skiftes ut..

 

noen andre forslag til hva som kan være problemet?

Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P.

Corsa B World Cup 1.6 16v

Omega B GL 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut at jeg skal ha 4 ohm på forsterkeren for å få ca den effekten jeg trenger, 2 ohm blir litt for mye, og skal dessuten satse på lydKVALITET foran å spille høyt og leste da at det er best med høyest mulig motstand, å 4 ohm er det meste forsterkeren takler.

så da er spørsmålet, hvordan koble opp 2 spoler på 4 ohm så jeg får 4 ohm motstand. bare koble til den ene spolen?

Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P.

Corsa B World Cup 1.6 16v

Omega B GL 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den går nok i protect pga en av to ting...enten så får den for lite strøm...eller så har du en kortslutning i høytalerkabelen som går til sub og/eller brent sub.

 

får håpe det er strømmen som er problemet da, har ikke engang fått montert alt skikkelig, litt dumt om suben skal gå til helvete allerede nå..

Corsa B Swing 1.2 16v R.I.P.

Corsa B World Cup 1.6 16v

Omega B GL 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut at jeg skal ha 4 ohm på forsterkeren for å få ca den effekten jeg trenger, 2 ohm blir litt for mye, og skal dessuten satse på lydKVALITET foran å spille høyt og leste da at det er best med høyest mulig motstand, å 4 ohm er det meste forsterkeren takler.

så da er spørsmålet, hvordan koble opp 2 spoler på 4 ohm så jeg får 4 ohm motstand. bare koble til den ene spolen?

 

 

Ah...der fant du årsaken selv gitt ;) En 2x4ohm spola bass får du koblet i enten 2 eller 8ohm...

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår