Gå til innhold

xr3i i mk1?


ss242

Anbefalte innlegg

Originally posted by nissan s13

Må også legge til at kjørestilen har veldig mye med valg av bil å gjøre. Noen trives bak rattet i en Ford, andre i Volvo, selv må jeg nok si at jeg trives best i Nissan min. Den er overlegen alle bilene vi har diskutert her nå, uansett!!

Og de biltestene som nevnt her av mondeo'ene, er vel typisk familiebiltester vil jeg tro. Har ikke så mye å si for en aktiv fører, mer for de som kjører bil bare fordi de må.

Smak og behag kan ikke diskuteres, men det går an å bruke saklige argumenter.;)

Biltester kan du ikke ha lest mye av i hvertfall!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mondeo

Smak og behag kan ikke diskuteres, men det går an å bruke saklige argumenter.;)

Biltester kan du ikke ha lest mye av i hvertfall!

 

Det er riktig, smak og behag kan ikke diskuteres. Jeg har ihvertfall holdt meg like saklig som de fleste andre i tråden her, har tilogmed prøvd å avslutte diskusjonen. Når man leser biltester av f.eks nyere mondeo, er det ikke så mange av de journalistene som tenker på baneegenskapene på bilen. De tenker mest på hvordan denne bilen er å kjøre for en familiefar på langtur. Må også si, at en 100% original 240 fra 75, ikke kunne stilt opp mot en mondeo på bane. Men den kunne til gjengjeld med litt modifikasjoner gjort det, til en langt lavere beløp enn det en mondeo koster.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

Det er riktig, smak og behag kan ikke diskuteres. Jeg har ihvertfall holdt meg like saklig som de fleste andre i tråden her, har tilogmed prøvd å avslutte diskusjonen. Når man leser biltester av f.eks nyere mondeo, er det ikke så mange av de journalistene som tenker på baneegenskapene på bilen. De tenker mest på hvordan denne bilen er å kjøre for en familiefar på langtur. Må også si, at en 100% original 240 fra 75, ikke kunne stilt opp mot en mondeo på bane. Men den kunne til gjengjeld med litt modifikasjoner gjort det, til en langt lavere beløp enn det en mondeo koster.

Har ikke sett noe omtale av 240 som banebil heller, men sjekk Vi Menn du!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Har ikke sett noe omtale av 240 som banebil heller, men sjekk Vi Menn du!

 

Faktisk sett det i Bilsport, men uansett var det ikke jeg som dro frem argumentene med tester. For mitt bruk så er ikke vanlige biltester interessant i det hele tatt. Ser bare at biler som micra, ka og små renault'er hele tiden blir utnevnt som årets bil i Europa, sier nok om motorjournalister det for meg.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

Faktisk sett det i Bilsport, men uansett var det ikke jeg som dro frem argumentene med tester. For mitt bruk så er ikke vanlige biltester interessant i det hele tatt. Ser bare at biler som micra, ka og små renault'er hele tiden blir utnevnt som årets bil i Europa, sier nok om motorjournalister det for meg.

 

har jo noe med design å gjøre oxo, noe volvo ikke skjønte før 1990 årene.. Om det er banebil eller ikke teller ikke der.

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

har jo noe med design å gjøre oxo, noe volvo ikke skjønte før 1990 årene.. Om det er banebil eller ikke teller ikke der.

 

De solgte 4-5 millioner 240'ier, så designet kan ikke være så dårlig! Går uansett etter smak og behag.

At det ikke går etter banebilegenskaper er største grunnen til at jeg ikke bryr meg om de testene, som jeg har antydet her før.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke får å være pirkete,men det ble solgt i over kant av 2,8 millioner 240...,fra da den ble introdusert i 1975 til siste bil i 1993 som var en 245........

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Ikke får å være pirkete,men det ble solgt i over kant av 2,8 millioner 240...,fra da den ble introdusert i 1975 til siste bil i 1993 som var en 245........

 

Greit nok det, tok bare et ca tall fra hodet her.

Men den ble introdusert i 1974, da som en '75 modell.

Ser jo det samme på biler i dag, kan gå ut å kjøpe deg en 2004 modell nå hvis du vil.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

 

De solgte 4-5 millioner 240'ier, så designet kan ikke være så dårlig! Går uansett etter smak og behag.

At det ikke går etter banebilegenskaper er største grunnen til at jeg ikke bryr meg om de testene, som jeg har antydet her før.

 

 

designet hadde ikke noe med salg av 240, men folk var veldig opptatt av sikkerhet. sikkerhet solgte masse bileer for volvo, og gjør det enda.. sikkerhet har volvo alltid prioritert, noe som jeg har merket i min jobb.. andre bil leverandører er mer kyniske på det området.. sikkerhets opplegget gjorde og at mange fant volvo kjedelig, men behøver slettes ikke være det med de rette bitene.. akkurat som de fleste biler..;)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240-serien er jo Den Styggeste jævla bilen som noen gang er kommet i produksjon!

De er en av de mest utskjelte klossene i bilhistorien!!!

Lada 1500 er faen meg ferrari i forhold!!

Skal man reklamere for 240 må det være på drifts-sikkerhet å kollisjons sikkerhet å ikke på design eller ytelse!

 

MY UGLY LIST:

1. Volvo 240: Store gutter BØR slutte med å leke med Lego!

2. Volvo 740: Av samme grunn.......

3. Volvo 940: er vel en grunn til den er sluttet i produksjon

4. Fiat Uno: :ssip:

5. Honda Civic mk1: crap design....

6. Toyota Carina II: Har du sett den? puke

7. Erna Solberg: <- Har du bæretelatelse på alt det flesket?

 

( For bare beklage for de som tar seg nær av denne listen):rolleyes:

[-] `93 Mondeo Si Sport

 

 

her kan du grille loffen din tralalalalaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår