Gå til innhold

xr3i i mk1?


ss242

Anbefalte innlegg

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by nissan s13

 

Vet ikke hvor nyskapende det var. Så et intervju av han som designet, og han hadde "lånt" veldig mye fra porsche 944 eller 928 (Husker ikke betegnelsen helt). En 240 var vel heller ikke så nyskapende i '82, da den var basert på 140 fra 60 tallet. Men det sier jo litt når man har kunnet selge en bilmodell over så lang tid?

Uansett var det nok mye tekniske løsninger i en '82 mod 240, som en sierra bare kunne drømme om.

 

Ja, Peter Horbury (nå i Volvo, hvis han ikke har flyttet videre) ble intervjuet på Top Gear. Der fortalte han at han var inspirert av sidevinduet på Porsche 928 når han designet sidevinduet på Sierra XR4i. Altså en spesifikk detalj på en enkelt Sierra-modell.Og når man ser etter, ligner formen litt selv om den er splittet av dørrammen på Sierraen.

 

Men det var også alt han hadde lånt fra Porschen, og den gangen var han bare juniordesigner hos Ford. Han hadde på ingen måte ansvaret for en hel bildesign.

 

Jeg vet ikke helt hva slags tekniske løsninger en 240 har framfor en Sierra... Skikkelige stive aksler i stedet for sånn uavhengig tøys? :)

 

Kanskje, under tvil sikkerhetsbelte-lyset i 240 som faktisk reagerte på om det satt noen i setet, på Sierra'en lyste det bare et visst antall sekunder etter start...

 

[EDIT: Eerie coinscidence... dette er min post nr 240 :) ]

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Tenker så det knaker jeg men....... Kan du være så snill og nevne EN av disse tekniske løsningene!

 

 

:eek:

 

skulle vært artig å visst ja.. Har kjørt endel 240 og mer umoderne 93 mod har jeg aldri kjørt..

 

 

Er det det fantastiske viskersystemet som tar 1/4 av ruta?

 

kom med det..

 

he he..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til HansenRS:

 

Dumpventil???? Da får du begynne å leite etter en ordentlig en..

f.eks HKS, eller noe... Det billig skvipet du har bilde av er ikke noe å samle på (he he... vi har sjekket hva de ventilene der koster fra Japan og inn hit! Har faktisk tenkt og kjøpe opp en del og gi med gratis hvis du kjøper Larsen Racing T-skjorte!!!!)

 

Finn en ordentlig ventil å ha bilde av a?????!!!!!!

LARSEN RACING dvp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mondeo

Tenker så det knaker jeg men....... Kan du være så snill og nevne EN av disse tekniske løsningene!

 

 

:eek:

 

Kan ikke ford så godt, men:

Hadde en 242'81 modell.

Den var det turbo, ac, lambda, el.speil, el, vindu, cat, servo, takluke, stålbjelker i dørene osv.. Kan du si en ford som hadde noe særlig mer enn dette?

 

edit: denne bilen var 100% original

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

 

skulle vært artig å visst ja.. Har kjørt endel 240 og mer umoderne 93 mod har jeg aldri kjørt..

 

 

Er det det fantastiske viskersystemet som tar 1/4 av ruta?

 

kom med det..

 

he he..

 

Dette var siste utgaven av en modell som har gått i nesten 20 år, har du ikke noe bedre å komme med?? Så kan du bare glemme det!

 

Har selv kjørt ford noen ganger, og verre kjøreegenskaper skal du lete lenge etter!!

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by spenol

 

Ja, Peter Horbury (nå i Volvo, hvis han ikke har flyttet videre) ble intervjuet på Top Gear. Der fortalte han at han var inspirert av sidevinduet på Porsche 928 når han designet sidevinduet på Sierra XR4i. Altså en spesifikk detalj på en enkelt Sierra-modell.Og når man ser etter, ligner formen litt selv om den er splittet av dørrammen på Sierraen.

 

Men det var også alt han hadde lånt fra Porschen, og den gangen var han bare juniordesigner hos Ford. Han hadde på ingen måte ansvaret for en hel bildesign.

 

Jeg vet ikke helt hva slags tekniske løsninger en 240 har framfor en Sierra... Skikkelige stive aksler i stedet for sånn uavhengig tøys? :)

 

Kanskje, under tvil sikkerhetsbelte-lyset i 240 som faktisk reagerte på om det satt noen i setet, på Sierra'en lyste det bare et visst antall sekunder etter start...

 

[EDIT: Eerie coinscidence... dette er min post nr 240 :) ]

 

Poenget mittt var:

Den porschen var det beste designet han visste om innen bilverdenen. Senere kjent som porsche's værste bomskudd innen design!!

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener det var en tråd om rst i mk1 på spannerfodder. Den kom ikke innpå hva som er mest hightech av ford og volvo.

 

Tror forklaringa på at denne 240en var så velutstyrt var at den var ment for salg i usa. Der stilte de strengere krav til utslipp og kollisjonssikkerhet på 80 tallet. Dingsene som var nødvendige for å tilfredsstille disse kravene fikk volvo fra underleverandørene sine. Lønner seg ikke for små produsenter å utvikle slikt selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår