Gjest mathiman Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Hei Motoren er i hus og jeg har et par spørsmål. Jeg bygger om til luftkjølt oljekjøler og i den sammenheng lurer jeg på følgende: -Kan jeg ta et vannrør fra en b230F som ikke har uttak for vann til "oljekjøler", og sette rett på b230fk'n ? Burde jo være lik størrelse, men den fra b19A passet ikke :D Eller så kan jeg jo stappe en bolt nedi der, og få noen til å sveise sammen, litt jalla men går vel? Noen som har et bilde av hvordan de har gjort det med feste av bensinpumpebrakett? Finner ikke festehullene, så et bilde hadde hjulpet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Du kan fint bruke vannrør fra F`n. Ang braketten til bensinpumpa/filter så er det bare å lete litt ekstra etter hullene... De er under baksetet på venstre side. Dog må du lage nytt hull til det bakre festet. Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Du kan ikke bruke vannrør fra F motor, tar i grenrøret sånn blir det med ett vann rør fra en 93 mod F motor som kom fra en 940 Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 ok, får tettet vannrøret i dag. Hvordan gjør man det med motorfester egentlig? Sto en b19a i bilen fra før. Folk snakker om dieselfester fra mekonomen, noe å anbefale? Noen som vet lengden på "gjengerøret" som skal gjennom sandwich og inn i blokka? Noen som har et til salgs btw (i såfall send pm) Ang. tempsensor, må jeg bytte den som gir signal til hjernen også? eller bare den til panelet? Hvordan får man ut hjelpe\balanseakselen egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buøyvolvo Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 jeg kjøpte motorfester til BCB.NO de tror jeg er bra.. Siter OLD VOLVO`S NEVER DIE, tHEY ONLY GO FASTER...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 Du kan ikke bruke vannrør fra F motor, tar i grenrøret sånn blir det med ett vann rør fra en 93 mod F motor som kom fra en 940 Hvor vanskelig er det å bøye det stakkars røret der litt a ???? Røret fra F`motor passer, de er helt like, bare Larset sitt som er bøyd litt Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Ang. motorfester, så er det INGENTING som holder skikkelig om du drar et par rivstarter og skal herje litt. Industriputer fra tess er tingen. Koster litt mer, men du slipper å bytte en gang i måneden! Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Hvor vanskelig er det å bøye det stakkars røret der litt a ???? Røret fra F`motor passer, de er helt like, bare Larset sitt som er bøyd litt Røret som sto på den gamle k motoren jeg hadde, var helt likt. Finnes det fler typer? Røre må bøyes fler steder for å passe med feste på bloka og vannpumpa. Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Røret som sto på den gamle k motoren jeg hadde, var helt likt. Finnes det fler typer? Røre må bøyes fler steder for å passe med feste på bloka og vannpumpa. Mulig det finnes forskjellige typer, men alle B230-rørene skal passe på alle motorene, med eller uten turbo. Må bare bøye litt så de sitter der de skal. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2008 Lage et støttestag til karrossoriet ;) stress, kjøp heller skikkelige motorfester. Hadde escort cosworth fester på min, funka mer enn bra nok. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 90-modell f-vannrør og 97-modell fk-vannrør var i allefall helt like her i gården :) (sett bort ifra det uttaket til vannkjølinga da) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Har noen bilder, og samtidig tilhørende spørsmål :) Er det oljetrykksføler til høyre på blokka? De to slangene på starten av innsuget (v. spjeldet), hva er disse til, og kan jeg fjerne de? Hvis ikke, hvor skal de? Er dette riktig svinghjul ? -Hullet til venstre i blokka kom det vann ut av til den vannkjølte oljekjøleren. Hva kan jeg bruke for å tette igjen her? -Hullet v. siden av sandwichen (til venstre), hva skal inn her? -røret rett over svinghulet kommer fra oljepumpa, er dette olje til turboen? -Siste er bilde fra de to hullene jeg fant til festing av bensinpumpebrakett, det eneste problemet er at braketten fra en b230f-bil, passer ikke med hullene, Går vel greit å bore nye? Evt. har noen bilder av hvordan dere har gjort det? Håper på gode svar :) Mvh. Mathias Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 ingen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Har noen bilder, og samtidig tilhørende spørsmål :) Er det oljetrykksføler til høyre på blokka? ja, den med ledningen på er oljetrykkføler. De to slangene på starten av innsuget (v. spjeldet), hva er disse til, og kan jeg fjerne de? Hvis ikke, hvor skal de? Bare å tette de, \ fjerne de Er dette riktig svinghjul ? JA -Hullet til venstre i blokka kom det vann ut av til den vannkjølte oljekjøleren. Hva kan jeg bruke for å tette igjen her? Tettes med den orginale tappeventilen til kjølevannet. Hentes fra en hvilken som helst B230 blokk -Hullet v. siden av sandwichen (til venstre), hva skal inn her? Olje INN på turboen, altså på toppen av turboen. -røret rett over svinghulet kommer fra oljepumpa, er dette olje til turboen? Det røret er no orgianlt EGR piss, fjern det. Den klumpen over oljepumpa fjernes oxo, og røret opp til innsuget. Hulle i grenrøret og innsuget tettes ved å kappe av røret og banke det flatt. -Siste er bilde fra de to hullene jeg fant til festing av bensinpumpebrakett, det eneste problemet er at braketten fra en b230f-bil, passer ikke med hullene, Går vel greit å bore nye? Evt. har noen bilder av hvordan dere har gjort det? Rart, de skal passe der jeg har ringet rundt på bilde under, men er ikke noe problem å lage egne hull, hvilken modell har du. Er den nyere enn ca 78 så skal det være de. Håper på gode svar :) Mvh. Mathias Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mathiman Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 er 77 mod, så den ble levert med en annen pumpe\filterbrakett enn nyere :P Takk for svar Lars! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.