*kristian* Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 hallo. Eg lurer på å som er best av ascona a og volvo 240 i bilcross? har ein 240 som er ferdig ribba men ikkje noke meir. men lurer veldig på om eg skal kjøpe ein ascona a ferdig til bilcross men mangler motor. så enten må eg bygge opp 240 te bilcross eller sette over motoren fra 240 te asconan. å ville dere ha gjort?:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 siden det er en ascona A så ville jeg gjort det KUN visst jeg var garantert dele-tilgang. tro meg dette er no folk sliter med å få deler til, svigers holdte på en stund før han fant forstilling til ascona A.. 240 er heller ikke fullt så nærvøs å kjøre som en ascona A men dem skal visst være morsomme å kjøre, selv har jeg kun kjørt ascona A i STV og den er nok noe anderledes så, kan liksom ikke uttale meg no om det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*kristian* Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 ok på asconan er der volvo bakaksel og der følger med extra forstiling til den.=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oleopel Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 vis du vil høyt opp så kjør opel, men opelen blir garantert borte mye lettere en volvoen, for vlolv kryr det av. opel er vanskelig å få ha i fred Siter If it ain`t fun, it ain`t a kadett ______________ http://www.hoggernracing.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 da kunne jeg fint godt for opelen, bare det med volvo akselen er blitt gjort en ordentlig jobb.. opel akselene er faktisk ganske fine å kjøre med dem så jeg har ikke skjønt hva folk mener med at dem er så ræva Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 1600-1900 akslingene er helt greit holdbare de. Da er det værre med 1200-akslingene (gjelder både Kadett C og Ascona A) Der knekker stikkakslene altfor lett. Trodde en sliten 240 skulle være enkel å beholde jeg også, men dengang ei.. Hehe Ble borte på Gardermoen på jubileumsløpet den gitt, tross utslitt motor, kranglete gearkasse, halvmeter for kort front og en bakaksel som knapt hadde foringer igjen. Hehe Akslingen hadde vandret frem og tilbake ved dekkvarming i siste omgang, hørte jeg noen si.. Det ble lakt inn 8 bud på driten. ;-) (værste var jo att en og samme stakkar hadde lakt alle buda selv) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*kristian* Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 trur eg går for oplen då=) er vist temlig styg men er plexi glass i alle dørne og lexan i front ruta og med ein god del pussing i vinter blir det nok ein grei bil=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 tenkte for meg selv at han var ganke lur han som kjøpte volvo'n din ja '67 144. for det var du som kjørte den ''tangen's volvo'n''?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Ja, det var meg ja. Første som slo meg var att det måtte være noen som kødda med meg, men.. Hehe Han la inn 8 bud. 300.- pr bud og det vil si att han ga 10.400.- for bilen. Selv ga jeg 6000.- for den, og det var vel sånn omtrent det den var verdt. Eneste som var verdt noe på den var en plana 405-topp. Han fikk litt rart annsiksutrykk da jeg møtte han og spurte om det var han som hadde kjøpt seg arbeide.. Hehe Fortalte han alt jeg kom på som var feil med den, og han så litt skuffa ut gitt. Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*kristian* Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 hva å såg på asconan i dag var temlig bulkete =)hehe. men var temlig grei for rust og buret var fint. var noke galt med noka styre kuler som var noke slarkent men det går nok ann å få fiksa=) der følgte med dører, panser, forstiling, bagasje lok, sjermer og ein god del volvo forgassere og insug . og var alu felg over heile. han skulle ha 3500,- Så blir nok opel på meg ja=) noken som vet å mykje den veger sån ca med volvo motor?:D takk for svar foresten:spin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Ja' date=' det var meg ja. Første som slo meg var att det måtte være noen som kødda med meg, men.. Hehe Han la inn 8 bud. 300.- pr bud og det vil si att han ga 10.400.- for bilen. Selv ga jeg 6000.- for den, og det var vel sånn omtrent det den var verdt. Eneste som var verdt noe på den var en plana 405-topp. Han fikk litt rart annsiksutrykk da jeg møtte han og spurte om det var han som hadde kjøpt seg arbeide.. Hehe Fortalte han alt jeg kom på som var feil med den, og han så litt skuffa ut gitt.[/quote'] hehe ja det så liksom ikke ut til å være no sånn ¨WOW¨ akkurat. for noen er vel en plana 405 gull da;). for meg er det ett fett om det er 530/405/531 ass, men 160 er liksom ikke helt det råeste. fikk litt rare annsiktsutrykk selv når jeg hørte det der gitt. hadde liksom holdt med 1-2 bud Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 sett i en b23e/230e motor så holder det i massevis det. aner ikke hvor mye volvo motor veier kontra opel, men opel motorene er jo støpings hele veien mens volvoen har alu topp så det kan hende volvo motoren er lettere, men så veier volvo kassa mer enn opel kassa igjen da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*kristian* Skrevet Oktober 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 skal sette i ein b230k motor i den med ford v6 forgasser=) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
'67 144 Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 K-motoren har spinklere innmat enn de andre 230-motorene, så om du ikke ha en slik motor ståendes klar, så gå for noe annet. :-) Kan jo bare flytte over K-innsuget over på en annen en, så kan du bruke Ford-forgasser veitdu. :-) Vekta blir nok sånn omtrent den samme som med Opel-maskin tenker jeg.. Forresten, du får Ascona'n billig om du får den for 3500.-! Er jo bare vrakpanten og ett løst bur det. :-) Siter http://www.kirkeby-racing.net http://www.freewebs.com/kirkeby-racing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*kristian* Skrevet Oktober 13, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2008 har ein b230k som er klar til å settes i så får begynne med den=). men den er igron god stand nå i vert fall ny reg reim ,olje filter , olje , plugger og tikker nesten ingen ting.:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.