stalef Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 Hei, jeg var ute og kjørte en liten tur på et par mil i dag (har en Ford Mondeo 1996), og kjørte litt "hard". Da jeg kom hjem la jeg merke til at tomgangsturtallet var litt høyt, og at det kom røyk fra under panseret. Da jeg gikk ut av bilen, la jeg merke til at det kom røyk fra eksosrøret også, masse røyk. Luktet litt rart, men jeg tror det var mest vanndamp. Røyken fra eksosrøret ga seg 5-10 minutter etter at jeg stoppet motoren. Røyken under panseret kom fra tanken med radiatorvann. Jeg fylte etter 4 liter vann i flere omganger. Vannet "forsvant" etter en stund, uten at det rant ut noe under bilen. Nå starter ikke bilen. Jeg er ikke flink til å sjekke hverken olje eller radiatorvann. Bør jeg prøve å la bilen bli skikkelig kald, fylle på mer vann og motorolje, eller bør jeg få den slept til nærmeste verksted? Beklager at det ble litt langt, er det noen som har noe tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magnul Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 Vil tro at du har kverket toppakningen. Luktet det søtlig fra eksospotta? Lukter/luktet det eksos fra ekspansjonstanken? Vil tro det skal være mulig å få start på bilen etter litt "kinning", antaglig har du en del vann i sylinderne. Edit: Hvordan ser olja ut? Hvit "majones" på peilepinnen? Siter -07 Opel Astra stv -10 Citroën C1 -06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt) -95 Opel Omega Alkis edition (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scorpio29 Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 Om det er vann i sylindrene kan det fort bli mye problemer. Man kan ikke komprimere vann. Siter Suzuki Baleno 1998 1,3L Mitsubishi Lancer 1995 1,8L Toyota Corolla 1994 2,0L Audi 80 1992 2,3L Ford Scorpio V6 1991 2,9L Plymouth Gran Fury 1983 5,2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Oktober 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 12, 2008 mitt tips er å bli flink til å fylle vann og motorolje. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MyBigMouth Skrevet Oktober 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 15, 2008 Jeg gjorde presis det samme som du gjorde her for 2 uker siden. Det er nok som nevnt toppakning som er gått. Det ligger også muligheter for at ting lenger nedover har sprukket men i hovedsak ligger reperasjon på billigste verksted rundt 8-10. Merkeverkstedet her i byen tok det for rett under 15 men da fikk jeg i gjengjeld mye mer for det. Det kjipe er at dersom dette er en gammel bil som du ikke har passet på så kan du risikere at det løper reperasjoner utover dette for å få bilen eu godkjent. Jeg for eks måtte ut med 15k etter at dette var gjort for å få eu-godkjenning. Eu godkjenningen kan heller ikke gjøres uten at bilen går, så for at du skal gjøre slike sjekker må du godsnakke endel... Selv kjøpte jeg ny mondeo igår, 95 4x4, - rett og slett fordi bilen er ekstremt god for mitt bruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.