Gå til innhold

Bakaksel for n'te gang.

Ranger emnet


Exerqtor

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe sperre å mont kit til 245'n før den kommer på veien igjen nå.

 

Å da får enn spørre for sikkerhets skyld. Er det der her som passer i 1030 akselen?

 

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=DTL%2D912A588&N=700+115&autoview=sku

 

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=SAG%2D35%2D2032&N=700+115&autoview=sku

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skal jeg skaffe til deg?

 

Men råder deg til å kjøpe 1031 aksel. Du får Truetrac til å passe i 1031 med 1030 innmat og. Det settet innholder lager til diff og pinjong, samt shims. Alt dette passer bortsett fra ene lageret på pinjongen. Du må og bruke låseringen på ny.

 

Jeg hadde byttet hjullager med det samme du var i gang, jeg gjorde ikke det og nå er det ene gått.

 

Du kan og kjøpe deg speedometer ring til 1031 aksling MED sperr orginalt fra Volvo og fikse det med en gang, så slipper du å ta ut sperra når kassen din ryker og du skal ha Getrag eller ZF kasse.

 

Når jeg tar inn sperrer så blir det sendt utenom toll og tull. Kommer på ca 4300,- for sperra og det settet med lager. Varierer litt med tanke på kursen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BLÆ!!! Jeg mente 1031.. Har 4stk 1031 liggende, men ellers takk;)

 

Ja jeg har planer om å kjøpe enten en ny ring eller bygge om venstre fjørbein til abs bein å sette speedo'n der.

 

Å ZF kasse er mer eller mindre på vei..

 

Men ang, at du tar det inn. Har du avtale med noen siden du gjør det? Det kommer jo på rundt 2600 med dagens kurs bare for diffen å lager. Også har enn ca 50 dollar i innenlands frakt på sakene. Også er det moms på det her, og frakt til Norge.. Ganske sikker på at det kommer på godt under 4300,-.. Sorry vist jeg ødelegger bedrift planen din nå, men tenker høyt..-

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har du 25% moms og toll på dette greiene inn til norge og. Jeg har tatt in 6 slike sperrer og to slike kit med lager. Jeg tjener ikke noe som helst på det.

 

Slik jeg gjør det er at han kontakten min i USA bestiller hos Summit, så pakker han det om og skriver lavere verdi på pakken og eventuelt "1 reconditioned rear diff volvo". Når jeg kjøpte min sperre betalte jeg 3600,- ferdig med frakt og alt hjem til meg via han karen.

 

Har hørt folk har vert oppe i nesten 5000,- for kun diffen viss Summit sender den på lovlig vis.

 

Som sakt så tjener ikke jeg en puck på å ta inn for folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke toll på bildeler;) Men ja jeg vet åssen regnestykket er. Har en 64 Impala jeg pusser opp som jeg har bestilt MYE deler til fra United States of what ever..

 

 

Men vet hva du tenker på. Gjelder å få skrevet det som demo eller overhala produkt. Fikk inn en Bosch 044 og en Walbro 341 til 2500.. Ferdig på døra her i Halden;P Snakk om nye deler.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

480 + 90 dollar handling 30 dollar shipping ca 50 dollar=650*6.3=4095 pluss moms

4095*1,25=5118kr og da uten tollhandling som du kan få

 

så 4300 er billig det da:volvsmile

 

:worshipnissan

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg får se hva jeg gjør, må få forsikringspengene først. Dem har faen ikke klart å behandle ferdig saken enda. Temlig nøyaktig 3 uker sia det smalt nå når jeg skriver det innlegget her.

 

Men en ting til, kjører jo med M47 nå, å 1031. Åssen blir det utvekslinga når jeg bytter til ZF da? Vist jeg bruker Kronhjulet å pinjongen som sitter på nå.

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er sant;P Men vist du har løst kan du godt sende meg en pm med msn eller noe, så kan vi diskutere litt fram å tilbake ang å få tilpassa ZF'n i 240.. Får forhåpentligvis min neste uke ( 27 okt++)..

1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk

1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt

1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt

1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn

1990 Volvo 245 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår