Gå til innhold

Bilen rister når jeg passerer 110

Ranger emnet


rcfrik

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjører rundt i Corollan min (se link i signatur). Og hver gang jeg prøver å passere 110 km/t, så begynner hele bilen og riste. Jo mer jeg øker farta, jo større blir ristinga. Ved farter over 120, er det vanskelig å holde bilen på veien pga. ristinga, og ved fart på over 140 ser man ikke hvor mye bensin man har igjen, fordi bensinnåla hopper opp og ned en kvart tank veeeldig fort.

 

Noen som vet hva denne ristinga kommer av? Bilen står på orginale dekk, men med senkefjærer. Vet ikke om dette kan ha noe å si

 

Mvh

Kenneth

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et hint om at du er over fartsgrensa og skal roe deg ned.

Ditt største problem i 120 er at du ikke klarer å holde bilen på veien, men når du kjører i 140 er det plutselig at bensinnåla er ujevn? Jaa..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et hint om at du er over fartsgrensa og skal roe deg ned.

Ditt største problem i 120 er at du ikke klarer å holde bilen på veien, men når du kjører i 140 er det plutselig at bensinnåla er ujevn? Jaa..

 

 

Eirik

 

Ikke sånn jeg mente det... Da er det ubehagelig å holde bilen på veien, fordi det rister så sykt.

 

Men ubalanse i felger har tenkt meg, enda jeg syns det virker veldig rart, iom at det er orginale som står på nå... At det er noe i opphenget har også slått meg, men det store spørsmålet da, er hva det er :P

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ubalanse i felger har tenkt meg, enda jeg syns det virker veldig rart, iom at det er orginale som står på nå...

 

Du skrev jo selv tidligere i år om hvor gøy det var å slenge bilen ned i hull da du hadde nysenka bil. Finfin måte å få kast i felgen og fucka forstilling på det. Hva tror du da 15 års kjøring ned dumper, kanter og hull gjør med felger og forstilling?

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev jo selv tidligere i år om hvor gøy det var å slenge bilen ned i hull da du hadde nysenka bil. Finfin måte å få kast i felgen og fucka forstilling på det. Hva tror du da 15 års kjøring ned dumper, kanter og hull gjør med felger og forstilling?

 

 

Eirik

 

Hmm, jeg kasta den vel aldri ned i hull. Jeg kjørte ut på et sted med grus og kjørte litt for å teste stivheten. Men jeg skjønner hva du mener. Det burde jo være noe ubalanse etter 15 år... Problemet er bare at jeg ikke helt vet hva jeg burde gjøre for å få fiksa det. Noen tips?

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt om på dekkene, bak -> forran osv..

Så finner du ut om det blir bedre!

Eventuelt bruk vinterdekkene som nevnt tidligere..

 

Blir det bedre, er det bare å svingen innom ett dekksenter og få avbalansert driten!

 

Ellers kan det være understellet som er ute å sykle og trenger justering..

Firhjulskontroll kanskje?

 

Siste tips om du er lat som faen, kan du sette den inn på den lokale bakgårdsverkstedet og be han se på det etter stengetid!

uNF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt om på dekkene, bak -> forran osv..

Så finner du ut om det blir bedre!

Eventuelt bruk vinterdekkene som nevnt tidligere..

 

Blir det bedre, er det bare å svingen innom ett dekksenter og få avbalansert driten!

 

Ellers kan det være understellet som er ute å sykle og trenger justering..

Firhjulskontroll kanskje?

 

Siste tips om du er lat som faen, kan du sette den inn på den lokale bakgårdsverkstedet og be han se på det etter stengetid!

 

Takker for mange gode råd :) Skal bytte til vinterdekk veldig snart, så da finner jeg ut om det funker :) Og har hatt den på firehjulskontroll ;) Var egentlig helt greit resultat der :)

Mvh

Kenneth

1996 BMW 320i Touring - Prosjekttråd

1990 Toyota Corolla XLi 1,3 (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode råd :) Skal bytte til vinterdekk veldig snart, så da finner jeg ut om det funker :) Og har hatt den på firehjulskontroll ;) Var egentlig helt greit resultat der :)

 

avbalansering er ikke det samme som 4hjulskontroll. om det blir bra med vinterdekka ville jeg avbalansert sommerdekka før våren

Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår