texas_ranger Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 heisann, monterte ett h4 bixenon kit på bilen min for en tid tilbake. men har noen små problemer. for det første fungerer ikke indikatorlampen for fjernlyset lengre (tror jeg har en løsning på det) og for det andre så lyser fjernlysa alt for kort. dvs, fjernlysa lyser nermere bilen enn nærlysa. er det noen måte jeg kan justere dette på en grei måte? Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 hørtes rart ut dette da.... mn virker som det er noe galt med den "hetta" som går fram og tilbake for å skifte mellom nær og fjernlys. Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_240_turbo_ Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Bytt til halogen så slipper du problemet og at andre bilister slår på fjærnlys når de møter deg fordi du blender de noe jævlig. Siter -01 V40 1,8i -Bruksbilen- -86 245 -Prosjektbilen- -80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet- Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bora2000SR Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 hvorfor bytte til halogen... som har mye dårligere lys...??? var vel ikke spm om han skulle bytte til halogen eller fikse xenonpærene, mn om det var mulighet for å fikse ett problem med de pærene han har montert og fortsatt vil ha på bilen... spiller ingen rolle hvor mye han blender andre....biler med orginal xenon blender enkelte ganger mer enn enkelte ettermonterte xenonkits på biler uten xenon.... Siter Team Low And Slow - VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985 x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982 x Mazda 626 2.0 1987 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Har høyrt at h4 xenonsett ikkje er noke særligt bra. Veit ikkje grunnen, men kan jo væra det same som grunnen din! (lyser for kort på fjernlys) Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Bixenon er no dritt. why?. FOrdi fjernlyset ditt er i samma styrke som kjøre lys. forskjellen er at du har en solenoid inni der som trekker pæra di en cm tilbake og dermed HEVER lysene dine lenger bortover! Vanlig halogen er mye sterkere men du får seff en annen farge på lysene som gir inntrykk av at de er svakere. Skal du ha onkli lys må du ha dobble lamper, eller pærer i xenon. altså en kjørelys lampe og en fjernlys Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 h4 bixenon er bra greier. Kjempefornøyd med mitt. Har dog ikke dette problemet som trådstarter har. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Jævli rart du ikke har det for jeg har montert 4 stk på 4 forskjellige biler. og det er akkurat samma jeg sliter med også! de er for svake og for lave. Derfor kjører jeg med bixenon på bilen men har i tilleg rallylys i grillen som da forsterker lyset uansett Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Er vel kanskje noe forsjell på kvalitet på settene? Har montert på v70, 940 og honda crv.. sistnevte med veldig godt lys av h4'ene.. husk at lysfarge spiller en stor rolle.. har 12000k på volvoen min for syns skyld, men 4300 på hondaen, og de lyser kanon i forhold til mine :P Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DRFT-R Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 hm.. har handlet 4 forskjellige typer. 3 av dem var billig greje jeg fant i UK og en til nesten 3.500kr i norge, og de billigere funka bedre i lys, men den jeg handlet i norge hadde mye bedre kavlitet på kabler og koblinger. Tykkere kabler, bedre isolert og det meste var av metall og ikke plast Siter Ikke rart Internett går sakte, med så mange idioter pålogget samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 kjøpte mine hos vvme.. tykke kabler, alt bra isolert.. ca 500 kr settet tror jeg at jeg betalte. kvaliteten alt i alt er litt sånn kina, men fungerer topp. Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
texas_ranger Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 men det er ingen her som vet om det går ann og få den magneten som trekker pæra tilbake til og trekke den litt lengre tilbake? tror nemmelig det kan være løsningen min. eller om jeg kan kappe ett bittelittegranne større hull i den reflektoren som ligger over pærene. Siter mazda! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg