TT Racing Skrevet Oktober 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2008 Har fått tilbud om en 1970 Ford 17m RS til en billig penge:) Problemet er bare det at forige eier har begynt og bygge om bilen fra sedan til hardtop:omfg Er det noen som vet hvor hardtop karosseriet er forsterket i forhold til sedanen? Bilen er VELDIG bra for rust og deter jo tross alt en RS, men er lite hypp på å begynne å bygge tilbake til sedan igjen...:( Noen som kan hjelpe ??:confused: Siter -1969 Ford 17m -1986 ford scorpio -1976 Ford Taunus -1987 Mercedes 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andersta Skrevet Oktober 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Tror nok ikke det er så lett å få hardtop av en sedan. Det sitter vel ikke mye bæring i taket på en hardtop i og med at B-stolpen forsinner osv. Nå er ikke dete mitt sterkeste felt, men jeg vil tro at du må forsterke mye bak dørene for å forhindre at bilen kneler på midten. Så skal jo alt godkjennes også. Jeg hadde nok prøvd å fått den tilbake til sedan igjen tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TT Racing Skrevet Oktober 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 7, 2008 Tror nok ikke det er så lett å få hardtop av en sedan. Det sitter vel ikke mye bæring i taket på en hardtop i og med at B-stolpen forsinner osv. Nå er ikke dete mitt sterkeste felt, men jeg vil tro at du må forsterke mye bak dørene for å forhindre at bilen kneler på midten. Så skal jo alt godkjennes også. Jeg hadde nok prøvd å fått den tilbake til sedan igjen tror jeg. Det som er gjort med bilen,er at han har fjernet B-stolpene og sveiset på ett hardtop tak. Dette ble gjort i 1985, og bilen har stått lagret tørt slik siden den gang. jeg vet det skal være forsterkninger i kanalene på hardtop'ene, men er det noen flere forsterkninger ? Det beste ville jo selvfølgelig være å fått den tilbake til sedan igjen,men det er lettere sagt en gjort... :( Siter -1969 Ford 17m -1986 ford scorpio -1976 Ford Taunus -1987 Mercedes 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Det som er gjort med bilen,er at han har fjernet B-stolpene og sveiset på ett hardtop tak. Dette ble gjort i 1985, og bilen har stått lagret tørt slik siden den gang.jeg vet det skal være forsterkninger i kanalene på hardtop'ene, men er det noen flere forsterkninger ? Det beste ville jo selvfølgelig være å fått den tilbake til sedan igjen,men det er lettere sagt en gjort... :( Send meg en pm, så skal du få tlf. nr til en P7.1/P7.2 ekspert. Han kan svare deg på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Oktober 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 8, 2008 Hardtop har ikke noe stivere tak. Det er en bjelke inni kanalen. Jeg har en 68 stolpe stående som skal hugges. Du kan få kjøpt tak billig av meg. Det er lengre frontrute og bakrute på HT.. Har god greie på P7 1 og 2. ring meg hvis du er intr.. Tlf er 48047220 Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Det er vist en stiverbjelke i gulvet også. I.f han jeg kjenner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Nei, det er ingen stiverbjelker i gulvet på HT i forhold til stolpe, annet enn de i kanalene.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Oktober 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 9, 2008 Nei, det er ingen stiverbjelker i gulvet på HT i forhold til stolpe, annet enn de i kanalene.. Da kan du "krangle" med Roger Halvorsen om det......(he,he) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Jeg vet meget godt hvem roger'n er jeg... Men jeg mener bestemt at det eneste av ekstra oppstiving er i form av en tykk stiver i kanalen. Jeg har både stolpe og HT som jeg restaurerer, så såpass vet jeg.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TT Racing Skrevet Oktober 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Takker for svar :) tror selv at det kun er avstivere i kanalene , men RS prosjektet blir lagt på is for nå.:) Må få gjort ferdig 17m v4'n først :ford: Men om det er noen som er intressert i rs'n , så er den din for 3000,-... :D bilder kan skaffes Siter -1969 Ford 17m -1986 ford scorpio -1976 Ford Taunus -1987 Mercedes 300E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Jeg vet meget godt hvem roger'n er jeg... Men jeg mener bestemt at det eneste av ekstra oppstiving er i form av en tykk stiver i kanalen. Jeg har både stolpe og HT som jeg restaurerer, så såpass vet jeg.. Der er vist ikke Rogern enig med deg :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Der er vist ikke Rogern enig med deg :P tror du blander med stiverne i kanalene.. Bortsett fra de er det kun rammevanger.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fartstripa Skrevet Oktober 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2008 Takker for svar :)tror selv at det kun er avstivere i kanalene , men RS prosjektet blir lagt på is for nå.:) Må få gjort ferdig 17m v4'n først :ford: Men om det er noen som er intressert i rs'n , så er den din for 3000,-... :D bilder kan skaffes Du har PM.. skaff noen bilder. Er den komplett? Kjøpern jeg.. Siter http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg