Jonte Skrevet Oktober 10, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 okei, jeg får se. får få noen til å hjelpe meg med det. se hva jeg kommer fram til til slutt.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Christian har gjort det meste selv på den bilen. Mye i motor også. Så han har da litt peil. Følg med på Autofil så får dere vite mer =) Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Originally posted by pololars Christian har gjort det meste selv på den bilen. Mye i motor også. Så han har da litt peil. Følg med på Autofil så får dere vite mer =) Han har nok peil ja, er han ikke mekaniker da? Men selve motoren er bygd av Arild Ruud. Men det er jo gjort mye annet med den bilen, så peil har han. Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pololars Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Joda, han er mekaniker på Næss Auto VW AUDI i Sandefjord. =) Siter Eat Sleep Volkswagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet Oktober 10, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 10, 2002 Originally posted by pololars Joda, han er mekaniker på Næss Auto VW AUDI i Sandefjord. =) Var det jeg trodde :) Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 11, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2002 Originally posted by pololars Christian har gjort det meste selv på den bilen. Mye i motor også. Så han har da litt peil. Følg med på Autofil så får dere vite mer =) Da var det gull golfen til Christian jeg så Jan Erik kjørte i et klipp på tv'n da?? Når kommer det innslaget på tv?? så jeg kan gjøre klar videospilleren ;) Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 13, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2002 Oppdatering. Nå har jeg hørt litt rundt omkring med folk osv. Motoren er lav komp fra før, som sagt tidligere. Så det er ikke noen modifiseringer innvendig på gang. Det som ser ut til å bli en billig men bra løsning er å bruke Digifant G60 innsprut og resten av injectionssystemet fra G60. En SNS chip til 16v Turbo Eventuell Cosworth Intercooler En eller annen turbo (t3 f.eks?) Eksosanlegg (Dobbel potte fra svendsen) Og eventuelle slanger og diverse.. En eksosmanifold (evt spesiallaget) Dette blir en del arbeid, og mye av dette har jeg ikke peil på selv, så jeg må sette meg inn i det eller få noen til å hjelpe meg, evt betale for å få det gjort. Digifant = 1500 ca SNS Chip = 1500 ca Cossie IC = 1500 ca Turbo = 5000 ca (billigst mulig egentlig, kan jo skifte ut etterhvert) Eksos = 5000 ca (får på nå snart, før turbo, så må jeg evt skifte ut grenrør og manifold i ettertid) Manifold = 4000 ca Slanger etc = 1000 ++ Litt over 20000, pluss arbeid og evt bytte av clutch og girkasse.. Noen som har noe å si angående dette og evt vil hjelpe meg med dette, noen deler å selge.. osv.. jeg må til trondheim for å få eksos'n min uansett. så hvorfor ikke kjøre bilen sørover til neste sommer.. litt tøft å komme hjem igjen med RÅ motor ;) Så helt til jeg er sikker på hva jeg skal gjøre med motor og vet hva jeg kan bynne å kjøpe. Så blir jeg å skifte på fangere, lykter, hive på litt hekkskjørt og lakk osv.. Sånn at bilen blir strøken til jeg får lappen tilbake.. Så kommer motor.. :) Gleder meg litt Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet Oktober 13, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2002 Innsug? Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 13, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2002 er skifta fra 41mm til 51mm innsug.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Morten Skrevet Oktober 14, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2002 javel, men hvordan får du dysene fra G60'n til å passe der? Siter Mvh. Ole Morten '99 Audi A4 1.8TQ x '91 Golf 16v turbo Nytt Prosjekt: '87 Golf syncro 2.0 16v turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwgolf2 Skrevet Oktober 14, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2002 Hørte at "Gullgolfen" kommer på NRK programmet "Autofil" den 28.10.02 Da er det bare å smelle i opptaks kasseten :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 14, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2002 Originally posted by Ole Morten javel, men hvordan får du dysene fra G60'n til å passe der? vel. dette viser jo hvor mye peil jeg har da.. :) må jeg ha et annet innsug da? Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet Oktober 14, 2002 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2002 Originally posted by vwgolf2 Hørte at "Gullgolfen" kommer på NRK programmet "Autofil" den 28.10.02 Da er det bare å smelle i opptaks kasseten :) må få det rippet inn på data'n.. få noen til å gjøre det.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Oktober 14, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2002 Originally posted by Ole Morten javel, men hvordan får du dysene fra G60'n til å passe der? Hvis du bytter ut injector innsatsene så passer G60 injectorene i 16v innsuget. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet Oktober 14, 2002 Rapporter Share Skrevet Oktober 14, 2002 Oppsettet der kan funke bra ja, tipper på 200++hk. Men regn med at 30000,- reiser. s4 manifold og turbo er enkelt å få på plass, også fuelrail fra den. Å få digifant til å funke krever sikkert justerbar bensintrykkregulator, om den ikkje skal mappast sjikkeli da. Men det koster ~10000,- Driv å undersøker litt priser i Sverige på det nå. Eg selger kanskje mitt sprut, det er med sns steg5 chip, kanskje det kan fungere. sns har ikkje chip spes. til 16v men det har kanskje http://www.slstuning.de/ Må også bruke gasspjeld fra g60, brytere der. skal sjå om eg klarer å skrible ned ca. kva du får bruk for i morgon. Jobber ikkje så forbanna hardt for tida lell... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg