Gå til innhold

Passer større dynamo fra andre biler?

Ranger emnet


-kaje-

Anbefalte innlegg

Det finnes 90A dynamo til Golf2 bare så det er sagt.

 

I tillegg skal det være mulig å bruke dynamo fra litt eldre Audi med fem sylindret motor som 2,2-2,3, disse er vanligvis på 90 eller 100A.

 

Min Dynamo er fra Passat, og er forøvrig en Motorola på 65A som jeg har oppgradert med 15v spenningsregulator.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har hørt att det er 90A i diesel bilene. men tenkte å få tak i noe enda større. har problemer med strømmen når jeg guffer opp anlegge.

 

Da kan du starte med å lette belastningen på dynamoen.

Lag deg noen skikkelige jordinger som du monterer mellom girkasse og chassi, motorblokk og chassi og en siste som fra dynamo til chassi.

Hvis ikke det positive el.anlegget er veldig underdimensjonert så skal du nå få høyere ladespenning og mindre problem med strømmen til anlegget ditt.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du starte med å lette belastningen på dynamoen.

Lag deg noen skikkelige jordinger som du monterer mellom girkasse og chassi, motorblokk og chassi og en siste som fra dynamo til chassi.

Hvis ikke det positive el.anlegget er veldig underdimensjonert så skal du nå få høyere ladespenning og mindre problem med strømmen til anlegget ditt.

 

Ja skall oppgradere alle kabler i motorrommet, kommer nok til hjelpe. Men hadde jo vert kjekt å kunne sette i en større som passer.

 

Har foresten en audi 100 10vt 87 mod. stående, sitter det 90 eller 100A dynamo i den? å er det bolt on i golfen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skall oppgradere alle kabler i motorrommet, kommer nok til hjelpe. Men hadde jo vert kjekt å kunne sette i en større som passer.

 

Har foresten en audi 100 10vt 87 mod. stående, sitter det 90 eller 100A dynamo i den? å er det bolt on i golfen?

 

Om det sitter en 90 eller 100A vet jeg ikke, men det står på dynamoen. Jeg har aldri testet selv om dem passer, men ifølge Junkyard Tuning tråden på VwVortex så gjør dem det.

High Amp alternators(90/100amp) from Audi 5K's fit MkII.

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår